3 292 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
Frys med felkod E2
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Jag har problem med vår frys, en Electrolux med ismaskin (EUF2947GOW) I displayen dyker det upp E2. Trycker man på power så försvinner den en liten stund. Den ger is som den ska. men det är väldigt mycket frost ovanför utkastet för isen. både dörr och frys
Nått förslag?.
Nått förslag?.
E2 är att inte isluckan stänger, därför får du även frosten, kolla inneifrån dörren i utmaningen om något ligger ivägen. Annars får du byta flärp och motorBananskalare skrev:
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Det är inga problem att få is. luckan verkar stänga som den ska. fjädern är i fungerande skick. Men om nu motorn börjar bli trött.
hur svårt är det att byta motorn?
hur svårt är det att byta motorn?
Luckan kan inte stänga eller så saknas tätningen det är det E2 handlar om inkl det faktum du får frostBananskalare skrev:
men byt motrn sitter trångt som f-n med tre yttepyttesmå skruvar
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
hmmm tätning? den låter intressant....
jag insåg att det kan handla om att själva spaken som man trycker in inte stäng ordentligt...
jag insåg att det kan handla om att själva spaken som man trycker in inte stäng ordentligt...
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
när man stänger den slipper man E2...
tänk va enkelt det kan vara....
tack för hjälpen
tänk va enkelt det kan vara....
tack för hjälpen
Har exakt samma problem, blinkar E2 men kan fortfarande skapa is men går men händer inget när man trycker in glaset till dispenser, någon som vet?
Klicka här för att svara