1 117 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
frostvakt
Håller på att gräva och fixa för rör till vår nyborrade brunn som kommer vara ca 5m från där hydropressen kommer vara (uppvärmt) .
Har lite problem att komma ner till frostfritt djup så jag kommer nog behöva en frostvakt, går den att sätta in i röret (Pem 32mm) i efterhand eller måste jag plannera för det nu?
Har lite problem att komma ner till frostfritt djup så jag kommer nog behöva en frostvakt, går den att sätta in i röret (Pem 32mm) i efterhand eller måste jag plannera för det nu?
Bästa svaret
Det här behöver du för att få slangen frostskyddad.
https://www.clasohlson.com/se/Frost...tOOaPCp29_NxXn4c1dnYR_nOy8SNF7NhoC3rEQAvD_BwE
https://www.clasohlson.com/se/Y-koppling-för-värmekabel,-nVent-RAYCHEM-/p/36-5520
Isolera slangen med
https://www.biltema.se/bygg/vvs/ror...ering/rorisolering-rak-o-35-mm-2-m-2000050507
https://www.clasohlson.com/se/Frost...tOOaPCp29_NxXn4c1dnYR_nOy8SNF7NhoC3rEQAvD_BwE
https://www.clasohlson.com/se/Y-koppling-för-värmekabel,-nVent-RAYCHEM-/p/36-5520
Isolera slangen med
https://www.biltema.se/bygg/vvs/ror...ering/rorisolering-rak-o-35-mm-2-m-2000050507
Då är det ingen större risk att slangen kommer att frysa men montera frostskydd som jag länka till redan nu så är du klar med det.N noone70 skrev:
Det är försent när slangen redan frusit, det blir mycket merarbete alternativt så får man vänta tills det tinat igen.
Värmekabeln kan du styra med termostat så sköter den sig själv.
Klicka här för att svara