Håller på att gräva och fixa för rör till vår nyborrade brunn som kommer vara ca 5m från där hydropressen kommer vara (uppvärmt) .
Har lite problem att komma ner till frostfritt djup så jag kommer nog behöva en frostvakt, går den att sätta in i röret (Pem 32mm) i efterhand eller måste jag plannera för det nu?
 
wildeside
Vart i landet bor du och hur djupt lyckas du gräva för slangen?
 
wildeside wildeside skrev:
Vart i landet bor du och hur djupt lyckas du gräva för slangen?
Stockholm och 70-80 cm djupt
 
wildeside wildeside skrev:
Det här behöver du för att få slangen frostskyddad.

[länk]

[länk]

Isolera slangen med

[länk]
Jäklar vad dyr gubbdagiset var på de prylarna… har mycket bättre pris på Ahlsell, men tack för tipsen
 
wildeside
N noone70 skrev:
Stockholm och 70-80 cm djupt
Då är det ingen större risk att slangen kommer att frysa men montera frostskydd som jag länka till redan nu så är du klar med det.
Det är försent när slangen redan frusit, det blir mycket merarbete alternativt så får man vänta tills det tinat igen.
Värmekabeln kan du styra med termostat så sköter den sig själv.
 
wildeside
N noone70 skrev:
Jäklar vad dyr gubbdagiset var på de prylarna… har mycket bättre pris på Ahlsell, men tack för tipsen
Ja vart du köper dom till bäst pris det vet jag inte, googla bara fram vad du behövde till projektet
 
  • Gilla
noone70
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.