Torpet står på ett berg med cirkus 30 cm jordmassa ovanpå (berget alltså =).
Om jag nu vill gräva ned PEM-systemet kommer jag ju inte längre ned än till berget och 30 cm är ju inte direkt frostfritt. Eller är det så att direktkontakt med berget kommer att göra att det ändå blir frostfritt? Berg under mark har väl en viss mängd värme upplagrad, eller är det önsketänkande?
 
Vet en som berättade att han klammrat slangen direkt på berget och klarat sig från frysning men själv skulle nog jag stoppa in en värmekabel.
 
Men då måste den vara 40 meter lång.
Betalar du?
8-)
 
Svar på din fråga.NEJ.
Ok och två hinkar är billigare, bekvämlighet kostar.
 
EN hink är ännu billigare.
 
Lite modernitetrer ska de va.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.