Ni som har satt upp en glasskiva som stänkpanel och utan högskåp, vad har ni för list i ovankant på glasskivan?
Ennbart sililonfog, kakellist eller vad?
Har satt upp glasskiva nu men är tveksam, fundersam till vilken list som passar bäst!

Hej,
Jag har samma planer och undrar oxå om det måste vara härdat glas?
// Fia

Är det någon som satt upp en glasskiva i icke härdat glas?
Hur känsliga är de egentligen?
Det skiljer ju ganska så mycket i pris mot en härdad skiva, att man blir lockad att ta en icke härdad i stället.... :-/
Men, vågar man chansa på detta?

// Fia

Lite trist nar du rakar smacka en av ugnsformarna mot rutan och den spricker... Satsa pa hardat pa en gang, saa mycket mera ar det inte fragan om!

Jag har frostat glas i mitt kök sedan ett par månader tillbaka. Fungerar väldigt bra och är sjukt snyggt. Tycker det är rätt vanligt nuförtiden men ändå blir ganska många överraskade typ "oj, kan man ha glas så?"... Mina är härdade och jag har den blanka sidan utåt. Ta frostat glas så ser man inte strukturen i väggen bakom utn bara jämn färg. Tvätta händerna ordentligt innan montage så blir det inga fettfläckar på baksidan utan bara fuktfläckar som torkar jättefort. Jag har inte silikon runt mina skivor (två stycken i vinkel). Vanligt diskvatten syns aldrig om man inte letar efter det. Torkar inte av skivorna oftare än jag gjorde i mitt tidigare kök med kakel. Jag har ingen list i ovankant utan fyra små hål i varje hörn som det sitter snygga rostfria bultar i, så skivorna är lätta att demontera om det skulle komma in nåt bakom. Har ej heller silikonfog runt utan silikon mellan bänkskiva och vägg. Välj ofärgat glas så kan ni variera färgen bakom genom att bara plocka ner skivan och måla om, eller sätta dit nån snygg tapet.

MVH

Funderar starkt på frostat glas över våran diskbänk, är det ingen som har någon fin bild att visa?

// Git o Lars

www.kanal5.se/homestyling

Gjorde en tvåa i Vasastan.. Dom använde glas på kakel och det blev ruskigt snyggt. Vi funderar på att göra liknande när vi ska uppdatera vårt kök en aning nu i sommar. Måla baksidan av en glasskiva för att komma undan det gräsliga kakel och finns inunder.

Vårt problem är mer hur man sätter upp det, håller det med endast glassilikon?
Eller vad använder man för att få den på plats?

T
Jesca_j skrev:
Är inte så säker på det....var och kikade på ett visningskök i går och då var det matta utåt och undersidan var målad.
Dom måste ha monterat det fel, eftersom det är svårt att rengöra den matta sidan från smuts, säger ju sig självt!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.