Så för att underlätta mitt tillfälliga brist på utrymme så kommer jag slänga upp en loftsäng.

Jag har två alternativ där jag antar att den ena kommer funka, men är nyfiken på ifall ni tror att den andra håller. Allt syns på bilderna. Jag kommer proppa upp 170x45mm på tre väggar, där 40cm av 150cm på ena väggen hänger fritt. Lär sätta både stålhörnor som stöd och självklart L-pussla ribborna. Jag har en kakelugn som jag kommer bygga runt och hålla runt 5cm utanför ugnen, den är rätt välisolerad och vi eldar sällan så det är ingen fara förutom att den är lite i vägen. Slutligen är det den längsta balken på 315cm som kommer hänga fritt. Det kommer gå ströläkt som ribbor för sängen samt gips/tunn MDF under som "tak" att sätta spottar i, kommer väl sätta några stålhörnor för läkten också. Det är tegel i samtliga väggar.
Det skall upp en 140 säng och som ni ser kommer det vara lite extra utrymme som sängbord och eller sitthörna. Så helst skall det hålla för 3 pers.

Och sist, tror ni att 6x90 träskruv räcker även som infästning?

Tack på förhand!

Bilderna är på inget sätt skalenliga.

loft1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Självklart går det även en ribba på kortbiten i första också
loft2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det håller utan problem. Använd spikvinklar i hörnen och skruva i reglarna med träskruv.
Använd gärna 45*70 istället för läkt mellan, så kan du lägga spånskiva och valfritt golv på detta sen.

• Gilla
Echo42
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.