Hej!

Nu börjar det närma sig nästa steg i stugan, nämligen smälla upp en frigga på tomten. Jag har surfat runt en hel massa och kollat på olika varianter, men jag saknar lite "tyckande" i saken. Det finns många leverantörssidor och många recensioner från tidningar som tycker saker om utseendet, men jag vill veta helheten. Hurdan är leverantören, hur lätt/svårt var det att sätta upp den? Hur lång tid tog det?

Har du köpt/byggt en friggebod som du är extra nöjd/missnöjd med?

Jag är i första hand ute efter en byggsats som jag smäller ihop men kan tänka mig att gå åt båda håll (färdigbyggt/lösvirke) om det finns tillräckliga argument för det.

Dessa köpte vi Friggebod av. Kom på lastbil, ställde ner den på plintarna vi fixat innan, sen var det i princip bara å låsa upp å kliva in.

http://www.blocket.se/jonkoping/Friggebod_Stuga_lev__monterad_o_klar_29218403.htm

Vi valde att fixa isolering, innerväggar å plåttak med rännor själva men det kan du i princip betala dem för å göra.
Detta var ingen klen byggsatsstuga utan rejäla reglar å limträ i taket å takstolar etc. Grymt bra!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.