48 118 läst ·
40 svar
48k läst
40 svar
Fresh Intellivent
Sida 1 av 3
Produkter som diskuteras: "Intellivent"
Badrumsfläkt Intellivent S Fresh
Komplett frånluftsfläkt
1 999 kr inkl moms
Läs mer
Jag har avverkat 3st. Dom är allt annat än tysta. När jag kör min på lägsta läget för att få grundventialtion så knackar det i fläkten. Detta pga man kan köra den i olika hastigheter så finns det en styrning av fläkten som gör att det knackar i fläkten. Dom 2 första jag hade lätt jättemycke. Fick sedan en ny direkt från Fresh och den var bättre men knappast tyst.
Dom känner till detta problem. Nu säger dom att dom har en ny fläktstyrning på G och om nån månad som ska vara bättre så jag inväntar den.
Funktionen på fläkten är kanon. Den känner av när luftfuktigheten ökar och drar då igång på full fart. Har ingen justering vid vilken luftfuktighet den ska starta. Det sköter den själv.
Får dom bara den så tyst som dom skryter om så blir den perfekt
/Niclas
Dom känner till detta problem. Nu säger dom att dom har en ny fläktstyrning på G och om nån månad som ska vara bättre så jag inväntar den.
Funktionen på fläkten är kanon. Den känner av när luftfuktigheten ökar och drar då igång på full fart. Har ingen justering vid vilken luftfuktighet den ska starta. Det sköter den själv.
Får dom bara den så tyst som dom skryter om så blir den perfekt
/Niclas
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Nu har jag installerat min och kan hålla med om att den knackar. På högre varv är den tyst och fin med på lågvarv knackar den styggt. Jag förstår inte hur man kan släppa en produkt utan att testa den alls. Dåligt.
Niclasc, reklamerade du fläkten direkt till fresh? Känns inte som att jag vill gå till återförsäljaren och få en ny från deras lager..
Niclasc, reklamerade du fläkten direkt till fresh? Känns inte som att jag vill gå till återförsäljaren och få en ny från deras lager..
Den första reklamerade jag den där jag köpt den. Men när den också var dålig så mailade jag direkt till Fresh. Dom skickade då en ny som enligt dom skulle vara bättre. Fungerade hyffsat ett par dagar. Endast lite knackande. Men den börjar låta mer och mer. Nu låter den nästa som dom första.
Nu har jag mailat Fresh igen och dom säger att det ska komma en ny modell om nån månad. Då ska dom höra av sig så får vi se om dom lyckats.
Så hör av dig till dom så får dom avgöra hur du ska gå vidare
/Niclas
Nu har jag mailat Fresh igen och dom säger att det ska komma en ny modell om nån månad. Då ska dom höra av sig så får vi se om dom lyckats.
Så hör av dig till dom så får dom avgöra hur du ska gå vidare
/Niclas
Köpte också en Intellivent på K-Rauta i Växjö som hade motorproblem.
Igår började de leverera ut de nya motorerna till de som upplevt ljud på lågvarv.
Jag körde ut och hämtade min och installerade igår kväll.
Den går riktigt tyst och fint nu, så de har löst problemet.
De sade att att alla som hört av sig får sina grejor denna veckan.
Ska bli kul och höra om ni upplever att de har löst det också.
Roffe
Igår började de leverera ut de nya motorerna till de som upplevt ljud på lågvarv.
Jag körde ut och hämtade min och installerade igår kväll.
Den går riktigt tyst och fint nu, så de har löst problemet.
De sade att att alla som hört av sig får sina grejor denna veckan.
Ska bli kul och höra om ni upplever att de har löst det också.
Roffe
Nu har jag bytt min intelivent till den nya som fresh skickade. För det första så var det ett gäng skitskruvar som de skickat med och det var ett mindre helvete att få ut de igen. Dessutom tycker jag inte att de har fått till fläkten riktigt. Den har fortfarande ett knackande ljud som jag inte förväntade mig av en fläkt för 1800 kr, om än bra mycket lägre en det ljudet som var på den första versionen.
Om den nya också knackar så tyckar jag du ska kontakta dom igen. Den SKA vara tyst. Min är det. Dom verkar ha VÄLDIGT STORA problem med detta.
För 1800:- ska den vara perfekt. Deras kvalitetskoll är skrämmande dålig
För 1800:- ska den vara perfekt. Deras kvalitetskoll är skrämmande dålig