2 790 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Fredells hantverkstjänst
Vi står i färd att renovera vårt badrum och var förbi Fredells idag. Dom har 20% på badrumsprylar nu under mars och dom har precis dom prylarna va vill ha. Vi pratade även med dom om dom kunde göra jobbet med, vilket dom kunde. Frågan nu är om någon här har erfarenhet av dom och hur dom ligger till prismässig osv. Kort sagt, någon som har en åsikt om deras hantverkstjänst?
Hade tänkt använda dem för en badrumsrenovering men det blev inte av. De två som kom hem som skulle ge förslag på materialval etc var helt snurriga/ inredare. Dock så har vi utnyttjat en snickare via dem som var bra.
Så hantverkarna är säkert bra.
Tänk på att 20% hos dem behöver inte vara billigt. Jmf tex med sigro.se
Så hantverkarna är säkert bra.
Tänk på att 20% hos dem behöver inte vara billigt. Jmf tex med sigro.se
Jag anser att Fredells ligger minst 20%, gärna mer, över många andra leverantörer och skulle aldrig fundera på större inköp hos dem. Tyvärr, dom har allt men dom är tusan inte billiga.angelikaj skrev:
Jag går ej heller dit av princip - Bodde i Hammarbyhöjden förut och gick dit för pris på en skjutdörrs kassett och fick ett pris som säljaren skrev på broschyren. Kommer tillbaka när det så var dags 3 dagar senare och släpar kasetten till kassan och får veta att den kostar ca 1600 kronor mer än det pris jag fått av deras säljare. Då jag inte hade ett namn på personen så kunde jag inte styrka "mitt" pris. Bygget var igång och jag kunde inte vänta så det vara bara att hosta upp och ta hem dörren. Men bemötandet, det har gjort att jag inte går tillbaka till Fredells tyvärr. Att min mor ville passa på att köpa lite Ajax till städningen på samma gång och ryggade tillbaka när hon konstaterade att Ajax på Fredells kostar nästa 100% mer än på lokala ICA handlaren summerade i att jag inte handlat där på 6 år.
Var där och kikade på köksblandare för 2 år sedan då dem verkligen har ett stort utbud, frugan ville bestämt ha en som vi bara hittade hos Fredells. Nackdelen var att den kostade 5045:-. Hittade EXAKT samma blandare på tyska Ebay för 1900 inklusive frakt.
Tillägger att jag inte är långsint - Alls, men Fredells är nog det sista byggvaruhuset jag åker till.
Dom har inga egna hantverkare utan tar in...
Så frågan är vilka de tänker ta in för just ditt projekt...
Fredells är dyra, tror att de lever på hantverkare som har massa rabatter....
Det är väl egentligen som Ahlsell, deras ordinarie priser är hutlösa som inga egentligen betalar... och där är det bara hantverkare... då du måste ha konto...
Men fördelen med Fredells är att dom har nästan allt... samt dyra priser... Å det är inte illa... Det är annat än t.ex Byggmax... dom kan inte skryta med såna dyra priser
Så frågan är vilka de tänker ta in för just ditt projekt...
Fredells är dyra, tror att de lever på hantverkare som har massa rabatter....
Det är väl egentligen som Ahlsell, deras ordinarie priser är hutlösa som inga egentligen betalar... och där är det bara hantverkare... då du måste ha konto...
Men fördelen med Fredells är att dom har nästan allt... samt dyra priser... Å det är inte illa... Det är annat än t.ex Byggmax... dom kan inte skryta med såna dyra priser
http://www.rejta.se/omdome/461313/fredells+byggvaruhus?search_word=fredells+byggvaruhus
de verkar inte ha supernöjda kunder?
de verkar inte ha supernöjda kunder?
Klicka här för att svara