Hej!

Jag har ett garagegolv som ser otroligt tråkigt ut, garaget används främst som förvaring i dagsläget. Mitt mål är känslan ”det här blev mycket bättre” ska infinna sig när jag är klar. Inte alls perfektion.

Jag har funderat på om det går att använda ”flytspackel”, men jag är osäker på om underlaget är lämpligt för det. Det finns stora hack och det verkar målat någon gång. Min stora rädsla är att ”flytspackel” börjar spricka och lossna.

Därför frågar jag om råd.
Hur hade ni tacklat detta? Det är inget måste projekt, bara att det vore trevligt att få det fixat så ett ”billigt” förslag vore guld värt.

Bifogar bilder tagna med släpljus.

• Slitet garagegolv med ojämnheter och repor, belyst med släpljus, visar färgslitage och stora hack i betongen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grovt och slitet garagegolv med färgrester och hack, fotograferat med släpljus för att visa ytan tydligt.
    Skapa konto
  • Slitet garagegolv med hack och avskavd färg, belyst med släpljus för att framhäva ytan.
    Skapa konto
Står inför samma problem och inget måste-projekt för mig heller. Har funderat på att lägga klinkers då fixet kan fylla en del.
Flytspackling är rätt pyssligt...

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Samma här.

Biltema har ju ett två komponent epoxi man blandar och målar ut på golvet. Innan dess ska man nog flytspackla för att få det helt jämnt.

Vanligt flytspackel ger en yta som skall beläggas med slitlager.
Industrispackel är flytspackel som inte behöver beläggas ytterligare, det skulle nog fungera här.

/Höghus

Cruzze Cruzze skrev:
Står inför samma problem och inget måste-projekt för mig heller. Har funderat på att lägga klinkers då fixet kan fylla en del.
Flytspackling är rätt pyssligt...
Jag har funderat på liknande själv faktiskt. Kanske testa att ”grovspackla” billig betong som är extra spädd. Om det blir okej är det färdigt, annars något golv på 🤔

Höghus Höghus skrev:
Vanligt flytspackel ger en yta som skall beläggas med slitlager.
Industrispackel är flytspackel som inte behöver beläggas ytterligare, det skulle nog fungera här.

/Höghus
Tack för förtydligande i spackeldjungeln! 🙂

Slipa av golvet med en Betongslip och använd en dammbindare.
Relativt enkelt och ger ett slitstarkt golv utan färg m.m. som. riskerar att lossa.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.