Nu fattade jag din sista fråga. Ja, det är 3/4" T-track du skall ha för att bultskallar och festool tvingar skall passa i skenan. Den bredare är ju en Miter-channel, främst avsedd att efterlikna de spår som finns på de flesta bordssågar! Den lilla är nog vanligast i Jig byggen även om båda förekommer.
 
Tack!
Ska plocka ihop en beställning!
Lyx att kunna åka dit och handla! :)
 
Jag gissar du körde expressfrakt från Amazon.es, vill du avslöja vad den gick lös på?
Ser ut som mina 3? paket skickas från Danmark, eller om Danmark är första stället PostNord spårar ifrån..?
 
FredrikR skrev:
Jag gissar du körde expressfrakt från Amazon.es, vill du avslöja vad den gick lös på?
Ser ut som mina 3? paket skickas från Danmark, eller om Danmark är första stället PostNord spårar ifrån..?
Var visst amazon.de jag handlade av. Ingen expressfrakt och min såg också ut att komma från Danmark. Gissar att amazon har något lager där.

Frakten låg på €7,69.

Köpte även ett set med iläggsringar.

Totalt för frakt, hörn, platta och iläggsringar €122.
 
Redigerat:
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Spanjorerna verkar vara lite mer mañana...
Inget paket i Sverige än..

Men man sitter ju i sjön.. :)
 
1455294627741.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sådär, nu behöver jag bara en skiva att montera den i, ska se om jag har nåt lämpligt frässtål - annars får Woodworking leverera ihop med t-tracksen.


DSC_0475.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blev mycket luft i kartongen om man beställer en 600mm stålskala.. :o
 
  • Gilla
badtastex och 2 till
  • Laddar…
Erkänner att jag är lat som inte kan ta reda på det själv men vad går Kreg-plattan på inklusive frakt hem? Min plywoodinsats ser inte lika proffsig ut.... ;)
 
badtastex skrev:
Erkänner att jag är lat som inte kan ta reda på det själv men vad går Kreg-plattan på inklusive frakt hem? Min plywoodinsats ser inte lika proffsig ut.... ;)
€56+10 typish :)
 
  • Gilla
badtastex
  • Laddar…
Jag köpte en Trend fräsplatta och den har en förhöjning i centrum av plattan. S.k. Crowning. Har Kregplattan samma sak eller är den helt plan? då jag antar den också är av "phenolic" material?
 
Per Arlander skrev:
Jag köpte en Trend fräsplatta och den har en förhöjning i centrum av plattan. S.k. Crowning. Har Kregplattan samma sak eller är den helt plan? då jag antar den också är av "phenolic" material?
Den är helt plan!
 
  • Gilla
Theo 1967
  • Laddar…
Ok tack, ja det känns ju spontant bättre. Tyvärr varierar ju storleken mellan olika märken. Ska kolla upp Kregplattan
 
Litet trådlyft... Ni som har en Kreg-platta - hur stort är hålet utan reduktionsplatta monterad?

Börjar bli dags för en investering för mig så har 1½ år senare... ;)
 
Ingen som har lust att mäta?
 
badtastex skrev:
Ingen som har lust att mäta?
Ska se om jag kan smita ut en snabbis senare. Vad exakt är det för mått du vill ha? Storleken på hålet eller storleken på plattan (de är inte samma har jag för mig).
 
Tack och bock! Det är hålets storlek utan plattor i - skulle vara trevligt att nå knappen för att låsa axeln på fräsen (även om det är möjligt med två nycklar).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.