Vill göra ett smäckert räcke som går mot källartrappen och vill därför använda 70-stoplar och 45x45 ribbor enligt bild nedan.Funderar på att fräsa in 45x45 i stolparna enligt bilden men är rädd att det lilla som blir kvar (12 mm) på sidorna om infräsningen inte ska hålla. Vad tror ni ?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
U
under_construction
Medlem
· Västra Götaland
· 264 inlägg
under_construction
Medlem
- Västra Götaland
- 264 inlägg
Jag har tänkt göra en liknande lösning. Fast jag planerar att köra med 95x95-stolpar och 45x45-ribbor.
Har varit lite orolig för att det ska se för stort ut, men efter att ha sett flera bilder här på forumet så tror jag att det kommer bli kanon.
Har varit lite orolig för att det ska se för stort ut, men efter att ha sett flera bilder här på forumet så tror jag att det kommer bli kanon.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 024 inlägg
Men hur ska ribborna sitta fast?
Protte
Protte
Fräs en tapp så lämnar du mer gods på sidorna. Tror verkligen inte det är ett problem egentligen men det skulle jag säga är den mer ortodoxa konstruktionen. Tumregeln är att tapphålet ska vara max en tredjedel av ämnets bredd.
Tack för tipset! Tror det får bli så, men jag behöver bygga en jigg för fräsningen. Finns det några bra tips på hur man gör det? Letade lite på tuben men hittade inget direkt tyckte jagjonmo skrev: