Hej!
Tack vare en kortare leveranstider än väntat på köket måste jag börja på golvvärmen.
Har skaffa 28x120 furutrall som jag ska skruva i spånskivan och trycka ner slangen i.
Men jag undrar hur ni hade gjort med spårning? Har ett större fönsterparti som jag drar rakt framför men i övrigt kommer slangen ligga andra hållet.
Tror ni det blir bäst att lägga all gles i "rätt" riktning och sen fräsa ut alla vändningar och spåret framför fönstret eller. Eller kasta ut glesen lite som det passar? Fasar isåfall alla hörn med cirkelsåg.
MVH Patrik
Tack vare en kortare leveranstider än väntat på köket måste jag börja på golvvärmen.
Har skaffa 28x120 furutrall som jag ska skruva i spånskivan och trycka ner slangen i.
Men jag undrar hur ni hade gjort med spårning? Har ett större fönsterparti som jag drar rakt framför men i övrigt kommer slangen ligga andra hållet.
Tror ni det blir bäst att lägga all gles i "rätt" riktning och sen fräsa ut alla vändningar och spåret framför fönstret eller. Eller kasta ut glesen lite som det passar? Fasar isåfall alla hörn med cirkelsåg.
MVH Patrik
Lägg glesen som du ska ha slangen, inkommande ska du dra utmed ytterväggar först innan du börjar med slingmönstret. I vändningarna behöver du inte lägga gles eller fräsa, räcker med att du fasar kanterna som du tänkt.
https://www.youtube.com/watch?v=j8CSU52mo8E
https://www.youtube.com/watch?v=j8CSU52mo8E
Redigerat:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En liten kladd på hur jag tänkt, är utrymmet till vänster som är på gång nu. Markeringen på väggen är ett fönster parti 40cm bröstning och upp till 210cm över golv. Lägger framledningen där och sedan fräser jag in vändningar i glesen så slangen vänder under plåten på näst översta slingan för att minska ytor utan plåt.
Undrar nu om hålkälsfräs 20mm räcker, provade ett spår med ett 19mm jag fått för 17mm slang men det kändes väldigt tajt, låser slangen så hårt att man får trampa ner den i spåret, känns inte som slangen deformeras dock. Men hur är det när den blir varm sen?
Mvh Patrik
Klicka här för att svara