Har ett ftx system med ett F-don i garderob i hallen med skjutdörrar. Hör vill vi sätta in 4 st garderober med vanliga dörrar. Hur hanterar man detta på bästa sätt tycker ni?

Kommer garderoberna gå ända upp till tak?

Matti_75 Matti_75 skrev:
Kommer garderoberna gå ända upp till tak?
Tanken är helt platsbyggda. Idag sitter skjutpartier hela vägen upp.

En tanke var att sätta in överluftsdon mellan garderoberna

Du nämner garderob en menar du klädkammare? För garderob har man ingen nytta med frånluft . Klädkammare kan ju tänkas att man kan hänga in fuktiga och skitiga kläder så där rek. Frånluft

H Håbbe01 skrev:
Du nämner garderob en menar du klädkammare? För garderob har man ingen nytta med frånluft . Klädkammare kan ju tänkas att man kan hänga in fuktiga och skitiga kläder så där rek. Frånluft
Kommer mestadels hänga rena kläder. Är idag 3 m brett med klädstång och skohyllor, detta vill jag ta bort och ersätta med 4 garderober med dörrar. Ett jäkla dragande på de där
Skjutdörrarna. Skulle man kunna såga hål för donet och ha typ använda kläder där?

F Fixarjon skrev:
Kommer mestadels hänga rena kläder. Är idag 3 m brett med klädstång och skohyllor, detta vill jag ta bort och ersätta med 4 garderober med dörrar. Ett jäkla dragande på de där
Skjutdörrarna. Skulle man kunna såga hål för donet och ha typ använda kläder där?
Dra ut donet utanför garderob så är det klart

H Håbbe01 skrev:
Dra ut donet utanför garderob så är det klart
Går inte, är ett Injack i hallen på 300*65 cm som jag kommer fylla med garderober med dörrar. Donet sitter mitt i denna yta. Jag kan såga ett hål i toppen av garderoben över donet

• Gilla
Håbbe01
  • Laddar…
Kan du inte dra om röret på vinden?

Matti_75 Matti_75 skrev:
Kan du inte dra om röret på vinden?
Alltså att jag ska sätta in en garderob kan inte sluta med att dra om rör på vinden

Du vill ju inte lyssna på några alternativ och då är det svårt att hjälpa dig.
Du kan inte ha ventilen i en garderob så på något sätt måste du få ut den.

Sätt ventilen i garderoben.. borra så överluft från hallen kommer ventilerar genom garderober.. genom sockellisten och galler

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.