Jag har hittat en diskbänk som heter Franke Active kitchen men hittar inget pris, någon som har ett hum om kostnaden? :-/

Perfekt, tack snälla :)
Någon som har denna diskbänk och har något att säga om den, positivt negativt?

Vi har en Franke Milan Fragranit som vi är jättenöjda med. Det är verkligen lite "exklusivt" med fragranit.
Kolla priser för Franke grejer på :
http://www.moebelagentur.net/
Vi köpte därifrån.
Om du tittar på Sigros Active kitchen blandare som de vill ha 3 894:- för, tror jag att det egentligen är en Franke Belaqua 370 eller 390 som kostar 159:- resp 179:- EUR. Pengar att spara med andra ord.

Tack för tipset, ja där var ju diskbänken ännu billigare. Men hur fungerar det med frakt, vad kostar det (är ingen höjdare på tyska :-/). Borrar de hål för blandare och ev diskmedelshållare eller gör man det i sverige? Är ni nöjda med ev service från "mobelagentur"?

Ja, vi är nöjda med service från Möbelagentur. Det funkade som det skulle. Frakten för diskbänken + blandare gick på 50:- EUR
Vad gäller hål för blandare så är allting förbered och märkt från fabriken. Sedan slår man i hål sjläv (kändes lite pirrigt...), men det är ju ingen skilnad mot att köpa den i Sverige eller utomlands. Jag kan varmt rekomendera dig att kolla priser runt om i Europa. Det finns mycket pengar att spara genom att beställa via i-net.

Vi har ju funderat på att åka ner till Polen och handla en hel del, men det känns så omständigt samt att åsikterna varierar en hel del huruvida det är värt det eller inte. Så att handla över internet känns mycket mer lockande. Har du några fler internetsidor på lut där man kan köpa saker billigare (allt som skall in i ett hus;)).

Tack :)

Att åka till Polen förespråkar många, men jag är lite tveksam. Beror lite på var man bor. Räkna in din tid, bensin, kostnad för färja och jämför med fraktkostnaden via någon e-handelsfirma.
Vi beställde som jag nämde tidigare från Möbelagentur och sedan köpte vi spishäll och diskmaskin på:
http://www.megamedia.pl/

De har enorm utbud, men man ska vara medveten att de lagerför ingenting utan fungerar som mellanhänder. Därför kan det vara lite längre leveranstider. Vi fick vänta ganska länge på spishäll. Kontakten med Megamedia är väldigt bra. Man kan under hela processen komunicera med kundtjänsten via webben och får snabbt info och svar om statusen på just din order.
Vad gäller andra affärer på nätet så har vi inte köpt andra saker till köket. Men jag kan rekomendera att gå på på kelkoo.de och göra sökningar där. Sök t.ex. på wein och du kommer få många intressanta träffar ;)

Tack så jättemycket för all info. :D
Känns ju alltid dumt att betala ett par tusenlappar mer än vad man egetligen behöver :(

/Jessica

Dannyboy skrev:
Att åka till Polen förespråkar många, men jag är lite tveksam. Beror lite på var man bor. Räkna in din tid, bensin, kostnad för färja och jämför med fraktkostnaden via någon e-handelsfirma.
Vi beställde som jag nämde tidigare från Möbelagentur och sedan köpte vi spishäll och diskmaskin på:
[länk]

De har enorm utbud, men man ska vara medveten att de lagerför ingenting utan fungerar som mellanhänder. Därför kan det vara lite längre leveranstider. Vi fick vänta ganska länge på spishäll. Kontakten med Megamedia är väldigt bra. Man kan under hela processen komunicera med kundtjänsten via webben och får snabbt info och svar om statusen på just din order.
Vad gäller andra affärer på nätet så har vi inte köpt andra saker till köket. Men jag kan rekomendera att gå på på kelkoo.de och göra sökningar där. Sök t.ex. på wein och du kommer få många intressanta träffar ;)
Bra information. Hur är det med garantier på köp från Megamedia? Måste man ta det direkt med dom eller finns det en europeisk garanti som man kan ta med någon svensk firma?

mvh
David

Hej,
jag köpte Whirlpools grejer och de har försäkrat mig att garanti gäller även i Sverige.

Dannyboy skrev:
Hej,
jag köpte Whirlpools grejer och de har försäkrat mig att garanti gäller även i Sverige.
Det var riktigt bra nyheter! :D

mvh
David

Är det något speciellt man ska tänka på när man beställer grejer från utlandet?

Hej,
svårt att säga, men jag brukar kolla på "ratings" eller "shopinfo" som e-butiker får från de som har handlat där.
I princip alla vill ha betalt i förskott så liten chansning är det. Men man lär sig snart vilka de stora etablarede är och där brukar det vara väldigt smidigt att handla.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.