Jag skall ha ett 4x2,5 meters isolerat vikdörrsparti i kommande tillbyggnad. Det är riktigt dyrt så jag söker tips på var man kan köpa bra kvalitet till överkomliga priser.

Dels söker jag tips på olika leverantörer samt olika märke på ett sådant vikdörrsparti.
Alu-fönster: Sapa och Schuco har ju flera olika underleverantörer i Sverige. Tips?

Någon som har tips på var man kan köpa tex Schuco i Tyskland - är det billigare där?

Uterumsteknik i Malmö säljer Solarlux alu-vikdörrspartier. Dock så verkar golvlisten inte gå att försänka i golvet, men det är iofs inte ett absolut krav.

Ekstrands har vikdörrspartier i trä fast de går bara att vika inåt som jag förstått + att det blir en hög tröskel (golvlisten går inte att försänkas i golvet, vilket det går att göra för schuco tex).

Dels recensioner på leverantörer och fabrikat. Jag har hitintills haft kontakt med GlasIn i Oxie som bygger vikdörrspartier av Schuco-profiler. Någon med erfarenhet av GlasIn och deras Schuco-fönster & vikdörrspartier?
Erfarenheter från andra fabrikat och leverantörer?

Markfönster är duktiga på vikdörrar.

Vad blev det till slut, och blev det bra?

Blev Reynaers levererad av Glasin - som de kallar ISOVIK 68. Glasin har slutat med Schueco.
Tillbygget inte färdigt än så får återkomma.
Dock vill jag varna för Reynaers slagdörrar som har en väldigt bred karm som göra att de ser klumpiga ut.
Vikdörrarna däremot har smala karmar.
Låscylindrarna är jag lite fundersam över också om de är av bra kvalisort. Får undersöka sen.

Undersökte du pris i Tyskland?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.