Från renoveringskaos till ett hem

26k läst  132 svar

1. thomas33
    Renoverare · Nivå 14
    OJ! Så flitig du blev på utsidan, när snickarkompisen "slängde" ut dig.
    Alggrönt är en bra kamouflagefärg, men annars är rött vanligt i skogsmiljö.

• Laddar…
  2. P
    Medlem · Nivå 10
    Jag röstar för rött med vita knutar funkar alltid på landet

3. Nötegårdsgubben
    Husägare · Nivå 15
    Våga något annat än vitt eller grått! Svart, mörkgrönt, gult, rött, blått. Fins många olika kombinationer som skulle kunna göra sig bra.

Utan att ha sett huset och omgivningarna röstar jag på svart eller gult. Med grön dörr.

4. S
    Medlem Nivå 7
    Ja rött med röda knutar passar i skogen och är fint men jag tycker det blir för mycket sommarstuga. Vill ha en mer modern utsida tror jag :D just nu är det fjällpanel målad med plastfärg.

5. S
    Medlem Nivå 7
    Svart har jag funderat på men huset är för litet för att det ska bli bra tror jag. Gult kanske skulle funka med en ljusare gul(y)

6. P
    Medlem · Nivå 10
    Järnvitrol som fasad mitt ute i skogen skulle kunna vara häftigt.
    (y)

7. S
    Medlem Nivå 7
    Det har jag också varit inne på, problemet med det tror jag blir att huset kommer se fallfärdigt och risigt ut eftersom det inte är ett modernt nybygge. Det här med färg är jättesvårt...:thinking:

8. P
    Medlem · Nivå 10
    Det tror jag inte du behöver var orolig för. Järnvitrol ich vinröda knutar eller svarta ;)(y)
    Sibirisk lärk eller cederträ?

9. S
    Medlem Nivå 7
    Kanske inte.. tur att jag har några månader till att fundera :crysmile:

• Laddar…
  10. S
    Medlem Nivå 7
    Lutar mer och mer med järnvitriol, funkar gran som fasadpanel eller måste det vara sibirisk lär eller cederträ? Prisskillnaden är ju väldigt stor..

• Laddar…
  11. J
    Hobbysnickare · Nivå 13
    Jag kan rek tjärvitriol på vanlig panel(gran/furu). Bättre skydd och luktar gött-i-gött-gött :)

12. S
    Medlem Nivå 7
    Kan vara värt att kolla upp, så gran och järnvitriol går inte ? :)

13. J
    Hobbysnickare · Nivå 13
    Jodå, men järnvitriolen har inget direkt skydd som tjärvitriolen och väldigt blaskig att måla med.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: