Helt otroligt!
Vi tänkte skaffa ny inbyggnadsugn med ångfunktion! Men hur jag än söker så hittar jag ingen som uttalat sig om Ikeas Framtid OV9 med ångfunktion?

Så jag undrar nu om det är någon som har eller har haft den och kan säga något om den?
Har även kollat en hel del på Electrolux 98000X, men prisskillnaden på dessa båda ugnar är ju nästan 10000kr men båda är ju Electrolux ugnar?

Hjälp mig snälla..

nehe, ingen hjälp. Då får man kanske börja spana på andra modeller?? Smeg har en som man kanske kan läsa in sig på? ;)

Jämför inte Fiat med Audi... Dom går inte att jämföra, kolla bara en sån enkel sak som belysning i de båda ugnarna. Sen är frågan om du kan köra kombiånga i den ifrån Ikea!

Vi har IKEAs kombinerade micro/varmluft i sommarstugan och är supernöjda,men ångugnen har jag inte koll på.
Sen är väl det Whirlpool som gör ikeas vitvaror?

//Charlie

Ikeas serie framtid består numera till stora delar av Electrolux.

Nej Fiat o Audi går inte att jämföra, men det lilla som står på nätet är ar bara att det är Electrolux i båda, och sen finns det inget sagt what so ever om Ikeas ugn, därav att man undrar, skillnaden är dock ca 10.000kr så jag tyckte saken kan vara värd att undersöka innan man slänger ut pengarna.

Men tack för svaren iaf. :)

Electrolux:

Ugnsfunktioner: Undervärme, Varmluft, Varmluft+ånga, Lågtemperaturstekning, Maxgrill, Varmluftsgrill, Pizza/paj, Intervallånga, Intervallånga+, Ånga, Mingrill, Över/undervärme + Receptprogram

Nettovolym, liter 58

Lampa: 1x25w + 1x45w

Ikea:

9 funktioner. Över- och undervärme. Övervärme. Undervärme. Dubbla grillzoner. Turbogrill. Upptining med fläkt. Varmluft. Varmluft och undervärme. Ångkokningsfunktion.

Användbar volym: 53 liter

Lampa: 1x25w

Detta är bara lite utav det som skiljer. Sen såklart, utdragsskenor, emalj, display, plåtar m.m

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.