1 854 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Frakt av nyköpt maskin.
Jag vet inte vart jag ska vända mig, jag har sök på google utan att hitta något tillfredställande, jag söker någon som kan köra en maskin åt mig, det vanliga körkortet kommer troligtvis inte klara det så jag funderar på något åkeri i södra sverige eller någon vänlig själ som tycker att det är kul att köra, någon här som har tips och erfarenheter?
Det ska köras från Karlstad till Höör och har uppskattats väga 1000-1500kg (min erfarenhet säger mig att det är mindre men man kan aldrig veta säkert)
Tack på förhand.
Det ska köras från Karlstad till Höör och har uppskattats väga 1000-1500kg (min erfarenhet säger mig att det är mindre men man kan aldrig veta säkert)
Tack på förhand.
Om det går att ställa på pall är det väl inga större bekymmer. Då finns det ju många som kör styckegods.
Kolla tex fraktabilligt.se där kan man boka också, det finns säkert billigare men du får ett hum om priset i alla fall.
Kolla tex fraktabilligt.se där kan man boka också, det finns säkert billigare men du får ett hum om priset i alla fall.
Då jag har behövt få maskiner hemfraktade har jag helt enkelt ringt runt till lokala åkerier tills jag har hittat någon som har en körning på kommande åt det hållet.
Man kan ju ofta förhandla till sig riktigt bra priser om man kan passa in sina grejor på en körning som ändå skall köras. Fast det förutsätter ju att säljaren kan ordna pålastning på dagtid.
Man kan ju ofta förhandla till sig riktigt bra priser om man kan passa in sina grejor på en körning som ändå skall köras. Fast det förutsätter ju att säljaren kan ordna pålastning på dagtid.
Klicka här för att svara