Hej,
Jag tänkte byta ut våran duschblandare här hemma. Aldrig gjort det innan så vet inte exakt hur det ska se ut men här kommer bilder på min blandare samt kopplingen till den.
Det jag reagerade på när jag demonterade den var att muttrarna inte släppte och snurrade fritt, utan hela den gängade biten snurrade med och på så sätt så gängade man ut den gängade biten från blandaren. Ska det vara så eller bör muttrarna gå att skruva på löst också ?
Jag tänkte byta ut våran duschblandare här hemma. Aldrig gjort det innan så vet inte exakt hur det ska se ut men här kommer bilder på min blandare samt kopplingen till den.
Det jag reagerade på när jag demonterade den var att muttrarna inte släppte och snurrade fritt, utan hela den gängade biten snurrade med och på så sätt så gängade man ut den gängade biten från blandaren. Ska det vara så eller bör muttrarna gå att skruva på löst också ?
Okej tack för svar. Ifall man även vill byta blandarfäste, ska man få loss det bara genom att lossa på de 2 skruvarna ?Krilleman skrev:
Fick loss anslutningarna till blandaren. Rengjorde filter samt blandare och monterade sedan tillbaka allting som det satt innan.
Men sedan när jag slår på vattnet så läcker det nu innanför blandarfästet i väggen! Förstår inte alls vad som kan ha hänt där innanför…
Blir till att ringa VVS firma på måndag för blandarfästet ska jag nog inte ge mig på att montera bort.
Men sedan när jag slår på vattnet så läcker det nu innanför blandarfästet i väggen! Förstår inte alls vad som kan ha hänt där innanför…
Blir till att ringa VVS firma på måndag för blandarfästet ska jag nog inte ge mig på att montera bort.
Här har du installationsanvisningen för 15mm kopparrör...
https://www.rskdatabasen.se/infoDocs/MONT/MONT_10_8530802.pdf
Vad har du för matande rör i vägg?
https://www.rskdatabasen.se/infoDocs/MONT/MONT_10_8530802.pdf
Vad har du för matande rör i vägg?
Såhär ser rören som går upp till duschen ut av det man ser. Däruppe dom går igenom väggen ser jag tyvärr inte. Förstår inte hur det kan börja läcka där bakom bara för att demonterat blandaren… tack för anvisningen där men jag ger mig inte på det själv. Nu får fackmännen ta över, vatten vill jag inte chansa med själv.Krilleman skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Fråga kring anslutning av expansionskärl till äldre kombipanna
Värme allmänt -
Hej.. Nu har jag en ny fråga som jag hoppas kunna gå svar på. Jag ska måla om mina fönster.
Fönster & Dörrar -
Kort fråga om plasten mellan betongen och foamen för laminatgolvet
Golv -
Fråga om laminatskiva
Kök -
En fråga om laminatgolv
Golv