Hej!
Köpte nya däck som en däckfirma la på idag på mina originalfälgar.
Märkte nu när jag kom hem att jag tycker det ser lite konstigt ut.
Det ser nästan ut som om däcket är för stort för fälgen. Så det sticker som ut lite runt fälgen.
Märkte inget vid körning så det kanske är som det ska, förmodar att däckfirma har koll och det bara är jag som är nojig.
Är det någon däckkunnig som kan svara?
Köpte nya däck som en däckfirma la på idag på mina originalfälgar.
Märkte nu när jag kom hem att jag tycker det ser lite konstigt ut.
Det ser nästan ut som om däcket är för stort för fälgen. Så det sticker som ut lite runt fälgen.
Märkte inget vid körning så det kanske är som det ska, förmodar att däckfirma har koll och det bara är jag som är nojig.
Är det någon däckkunnig som kan svara?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 612 inlägg
Eftersom jag just nu står och väntar på att oljan ska rinna ner efter ett oljebyte på andrabilen, kommer här bilder på båda mina bilar.
Hurra för fälgräddarkanten
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hurra för fälgräddarkanten
Jag tycker snarare att däcket ser ut att vara i smalaste laget för den fälgen. Men det är väl så det ska se ut i dag.
Det är ju lite den tendensen.
Det är säkert rätt dimension, men mellan olika fabrikat så kan det skilja lite på bredden ändå och ett fabrikat kan då få antydan till lutande däcksidan medan ett annat är mer rakt, trots samma dimension.D Daniel 109 skrev:
Man kan ju spela lite med olika dimensioner på en och samma fälg. Det däcket är definitivt inom vad som är lämpligt för den fälgen. Prestanda mässigt är det bättre med lite smalare än bredare däck än fälgen. Så det är definitivt inte fel. Jag skulle sannolikt inte valt ett bredare däck, mest för att jag inte gillar breda däck.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 286 inlägg
Lite mer brukar däcket sticka ut och med fälgskyddslist är det ju skönt att slippa repa fälgarna
En till som gillar smala, tysta, lättrullande och tjocka däck på små fälgar
En till som gillar smala, tysta, lättrullande och tjocka däck på små fälgar
Medlem
· Västerbottens län
· 18 045 inlägg
Gummi är vacker, titta på en Jeep med 40 tums däck på en 15 tums fälg, urtjusigt.
En 20 tums fälg med två varv isoleringsband ser ju hemskt ut.
Protte
En 20 tums fälg med två varv isoleringsband ser ju hemskt ut.
Protte
Tack snälla för alla svaren 
Klicka här för att svara