Hej!

Köpte nya däck som en däckfirma la på idag på mina originalfälgar.

Märkte nu när jag kom hem att jag tycker det ser lite konstigt ut.

Det ser nästan ut som om däcket är för stort för fälgen. Så det sticker som ut lite runt fälgen.

Märkte inget vid körning så det kanske är som det ska, förmodar att däckfirma har koll och det bara är jag som är nojig.

Är det någon däckkunnig som kan svara?

• Närbild på bilens däck som sticker ut från fälgen, vilket ifrågasätts av bilägaren.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på bilfälg och däckkant som sticker ut från fälgen, användare orolig för storleksanpassning.
    Skapa konto
  • Närbild på bilhjul där däcket ser ut att sticka ut från fälgen.
    Skapa konto
  • Närbild av ett bildäck som ser ut att sticka ut över kanten på en vit bilfälg.
    Skapa konto
Du har köpt ett däck som har en skyddskant för fälgen. Bra! (du verkar behöva det....:) )

• Gilla
  • Haha
Almedals och 5 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Du har köpt ett däck som har en skyddskant för fälgen. Bra! (du verkar behöva det....:) )
Hahaha tack! Det är inte skador utan någon sörja från när de bytte däcken på fälgen

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Det är ju sådär ett däck ska se ut? Förstår inte de som har för små däck till sin fälg och åker omkring på mansard-tak...

• Gilla
RickardLås
  • Laddar…
Eftersom jag just nu står och väntar på att oljan ska rinna ner efter ett oljebyte på andrabilen, kommer här bilder på båda mina bilar.

Närbild på bilens däck och fälg som visar fälgräddarkanten.
Skapa konto

Närbild på ett slitaget bilhjul med synlig fälgräddarkant i ett garage.
Skapa konto

Hurra för fälgräddarkanten ;)

• Gilla
RickardLås
  • Laddar…
Jag tycker snarare att däcket ser ut att vara i smalaste laget för den fälgen. Men det är väl så det ska se ut i dag.

• Gilla
RickardLås
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Eftersom jag just nu står och väntar på att oljan ska rinna ner efter ett oljebyte på andrabilen, kommer här bilder på båda mina bilar.

[bild]
[bild]

Hurra för fälgräddarkanten ;)
Tack

P
D Daniel 109 skrev:
Jag tycker snarare att däcket ser ut att vara i smalaste laget för den fälgen. Men det är väl så det ska se ut i dag.
Det sk tyskstuket är etter värre:thinking:

Sidovy av en bil med extremt negativ camber på hjulet, s.k. tyskstuk, i soligt väder.
Skapa konto

galento
Handyman 1 skrev:
Det sk tyskstuket är etter värre:thinking:

[bild]
Ser förjävligt ut

• Gilla
RickardLås
  • Laddar…
Det är ju lite den tendensen.

• Gilla
RickardLås
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Det är säkert rätt dimension, men mellan olika fabrikat så kan det skilja lite på bredden ändå och ett fabrikat kan då få antydan till lutande däcksidan medan ett annat är mer rakt, trots samma dimension.

• Gilla
RickardLås
  • Laddar…
Man kan ju spela lite med olika dimensioner på en och samma fälg. Det däcket är definitivt inom vad som är lämpligt för den fälgen. Prestanda mässigt är det bättre med lite smalare än bredare däck än fälgen. Så det är definitivt inte fel. Jag skulle sannolikt inte valt ett bredare däck, mest för att jag inte gillar breda däck.

• Gilla
RickardLås
  • Laddar…
Lite mer brukar däcket sticka ut och med fälgskyddslist är det ju skönt att slippa repa fälgarna

En till som gillar smala, tysta, lättrullande och tjocka däck på små fälgar

• Gilla
RickardLås
  • Laddar…
Gummi är vacker, titta på en Jeep med 40 tums däck på en 15 tums fälg, urtjusigt.
En 20 tums fälg med två varv isoleringsband ser ju hemskt ut.

Protte

• Gilla
RickardLås och 2 till
  • Laddar…
Tack snälla för alla svaren :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.