Jag bor i villa och vi funderar på att bygga ett badrum i ett rum som ligger långt borta från befintliga badrum och avlopp men som ligger över en oinredd källare. I källaren så finns ett 110mm avloppsrör som går in i väggen. Avloppet är kapat av någon av de förra ägarna och det kommer ner ett par 75mm rör från källartaket som ansluter mot samma avlopp.
Dessa rör kommer från ett förrådsutrymme där det ser ut att ha varit en bastu med dusch samt tvättställ tidigare. om dusch-avloppet har varit anslutet till den stammen kan jag vara säker på att det avloppet kan användas för toalett?
Jag köpte en billig (och ganska kass) 5m endoskåp-kamera på amazon som jag har provat att använda för att kolla om jag ser något. Jag fick inte in hela kabel-längden men ca 3-4m fick jag in och det enda jag såg var att det var torrt hela vägen och det såg ut att anslutas mot ett gjutjärnsrör efter ett par meter. Det har aldrig luktat det minsta avlopp i källaren fast 110mm-röret har varit kapat sedan vi flyttade in. Röret går rakt in i väggen inga vattenlås eller liknande.