Mikael_L
En massa enormt fina norrskensbilder här de senaste dagarna.
Enormt imponerande norrsken så där långt söderut - stort grattis till alla som haft chansen att se dem.

• Gilla
HasseTeknik och 2 till
  • Laddar…
Jag trodde det bara var turister som brydde sig om norrsken. Där jag bor ser man det var och varannan dag när det är kallt och klart :D

T TheGame skrev:
Jag trodde det bara var turister som brydde sig om norrsken. Där jag bor ser man det var och varannan dag när det är kallt och klart :D
Det tyckte jag också fram till dess att jag nu 30 år efter att jag flyttade till Bohuslän plötsligt ser mycket vackrare norrsken än jag gjorde i Norr- och Västerbotten. De är mycket färgrikare och intensivare här. Delvis beroende på de bra mobilkamerorma iofs. Men så rött som dessa norrsken var med blotta ögat, det har jag aldrig sett förut. Kallt grönt och blått har man ju sett när man tittar uppåt på vintrarna när man var ung...

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Måndagskvällen i nordvästra Skåne plåtad vid ytterdörren med mobilkamera.
Norrsken över nordvästra Skåne, fotat vid ytterdörren en måndagskväll, med rött och grönt ljus på natthimlen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Wow
Snigla och 10 till
  • Laddar…
Ja skit att det är så mkt moln.

• Ledsen
kashieda
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Det tyckte jag också fram till dess att jag nu 30 år efter att jag flyttade till Bohuslän plötsligt ser mycket vackrare norrsken än jag gjorde i Norr- och Västerbotten. De är mycket färgrikare och intensivare här. Delvis beroende på de bra mobilkamerorma iofs. Men så rött som dessa norrsken var med blotta ögat, det har jag aldrig sett förut. Kallt grönt och blått har man ju sett när man tittar uppåt på vintrarna när man var ung...
Ja jag tror inte jag sett rött norrsken men det gröna/blå ser man ofta.
Men det är kanske så man tittar inte upp nog ofta :)

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Norrsken över träd i Karlskrona, natthimmel med starka röda och gröna nyanser, fotograferat 19 januari.
Skapa konto

Karlskrona 19/1-26.

• Gilla
  • Älska
FredrikR och 15 till
  • Laddar…
Såå tjusigt. Vilka färger.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Ganska fint i södra Spanien just nu.
Solnedgång över ett vattendrag i södra Spanien, med palmer och byggnader längs strandkanten.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Snigla och 11 till
  • Laddar…
K
Snöig landskap med barrträd och klarblå himmel med moln. En asfalterad väg syns i förgrunden.
Skapa konto

Solen skiner på min färd 🙏

• Gilla
P-plats och 1 till
  • Laddar…
B
Utsikt från en snöskoter över en frusen sjö med snö och is, solnedgång i bakgrunden och molnig himmel.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Kakelugnen566 och 8 till
  • Laddar…
K
Molnig himmel med en ljusare glipa och silhuetten av ett träd utan löv i förgrunden samt taket av ett hus.
Skapa konto

• Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Landskap med träd och fält täckt av snö, en stor gul måne syns vid horisonten under en rosa och blå himmel, bilden tagen genom ett fönster.
Skapa konto

• Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Solnedgång över snöiga fält och träd, en altan i förgrunden, datumet 31 januari 2026 skrivet under bilden.
Skapa konto

• Gilla
Kakelugnen566 och 2 till
  • Laddar…
K
Trädgrenar mot en himmel täckt av grå moln med stänk av blå himmel emellan.
Skapa konto

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.