B
Kanske inte har mycket med hus att göra, men detta är ju teknikforumet :)

Vi funderar på att skaffa en fotoskrivare. Ska antagligen bara skriva ut 10x15 bilder.
Vill att det ska vara så prisbilligt system som möjligt men kvaliteten ska givetvis vara bra.

Tacksam för alla förslag, verkar vara en djungel. :confused:
 
Titta på vad bra papper att skriva ut på kostar + vad bläckpatronerna kostar så inser du snart att det för vanliga kort knappt lönar sig att skriva ut själv....

Min skrivare ska få åka soptunna, jag använder den ändå aldrig pga ovanstående.
 
Fujidirekt tar 65 öre/kopia och du har dom i brevlådan två dagar efter beställning. Gör det svårt att motivera egen skrivare enligt min mening.
 
Riktigt att det blir dyrt. Ska man skriva ut själv med vinst måste det vara en skrivare där patronerna går att refilla. Beror också på vilken kvalitet som fordras. Duger det med kvaliteten hos en vanlig färgbläckstråleskrivare finns det några lösningar. Tycker inte det verkar som de billiga fotoskrivarna ger särskilt mycket bättre bildupplösning men det var ett par år sedan. Min dyra Canon Pixma räknade bläcksprutningar och patronerna gick sedan inte att refilla så den gick snabbt till skrot.
 
Det blir aldrig billigare att skriva ut själv än att skicka på framkallning. Däremot kan det vara praktiskt med en fotoskrivare om man vill ha ett kort genast - eller roligt att hålla på.
Fotoskrivarna kostar heller nästan ingenting därför att bläcket är så vansinnigt dyrt.

Det är väl bara att bege sig till närmsta shoppinglada och hugga en skrivare...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.