BirgitS
Vetgirig2 skrev:
Åh, berätta gärna vilken kombimaskin du har som inte kostar ca 11.000 och inte krymper kläder till babystorlekar!
Ej heller hindrar en att vänta timmar inför nästa tvätt.
I mitt förra inlägg är texten "kombinerad tvätt/tork" en länk till maskinen på prisjakt, men det är en Electrolux EWW1476WD.

Säljarna på Elgiganten och liknande affärer har väl fått mycket kritik under åren för att de håller på och ljuger för att få kunderna att välja maskiner som de har högre provision på.

• Gilla
Vetgirig2
  • Laddar…
Woila! ;)
Din kombimaskin verkar motsvara helt efter mina önskemål! :) Vi har ett minimalt badrum men en "kombi" finns det plats för.
Ja, ve och fasa i gårdens tvättstuga; tre vån ner, över gården med tunga tvättkassar, två tim tvättid, och inget torkrum, bara en het tumlare och ett torkskåp där bara ett lakansett får plats som inte är heltorrt efter tillgänglig tid.

Var köpte du din masķin? :)

Om den där säljaren på Elgiganten tycker att 7-8000 kr är billigt så har han väldigt bra lön.

Skulle säga att boschens pris snarare är mellanklass.
Visst, det är ingen Miele för 18 000 kr som håller tills jordens undergång men den är bra för sitt pris:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2795152

• Gilla
Vetgirig2
  • Laddar…
Vetgirig2 skrev:
Källa:
Säljare på Elgiganten i Göteborg!
Då så, då vet vi att det är sant!

• Gilla
Vetgirig2
  • Laddar…
BirgitS
Vetgirig2 skrev:
Woila! ;)
Din kombimaskin verkar motsvara helt efter mina önskemål! :) Vi har ett minimalt badrum men en "kombi" finns det plats för.
Ja, ve och fasa i gårdens tvättstuga; tre vån ner, över gården med tunga tvättkassar, två tim tvättid, och inget torkrum, bara en het tumlare och ett torkskåp där bara ett lakansett får plats som inte är heltorrt efter tillgänglig tid.

Var köpte du din masķin? :)
Förra ägaren hade badkar i stället för dusch i badrummet och hade satt in en tvättpelare med Electrolux-maskiner som var betydligt tunnare, typ 45 cm djupa, om det kan vara något för dig i stället.

Köpte från den lokala Elon-handlaren för just då blev det bra pris där när vi ville ha installation och bortforsling också.

• Gilla
Vetgirig2
  • Laddar…
Vi har ett sittbadkar som skall bort och bara ha duschen där. Då får en maskins normalstorlek plats.

Tack alla för hjälpen!

Återkommer ev. om vilken maskin det till slut blir, med eller utan tumlare.

• Gilla
CyberTron
  • Laddar…
Mastodontfilms-Mats skrev:
Var också väldigt tveksam till kombimaskiner innan jag skaffade denna men jag är riktigt nöjd.
/.../

Inga 11000 betalade jag.
Köpte min bosch för 7500, tror den har sjunkit lite i pris nu.
Motorn är kolbortsfri. /.../
Var köpte du din maskin? I butik eller via nätet?

Jag hittar den inte för 7.500 någonstans. Hos MediaMarkt kostar den 8.990!!! (Bor i Göteborg.)

Köpte min online från tretti.se när dom hade sin kampanj 20 % på alla bosch vitvaror.
Ser nu att maskinen ökat i pris, tecken på att den är populär kanske....

Den här butiken har den för 7585 kr inkl frakt.
Står dock inget om lagersaldo.

https://www.gransbygden.se/wvh28420sn-wvh28420sn?ref=prisjakt

Redigerat:
  • Gilla
Bangan och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.