Nu skall jag snart sätta igång med mitt husbygge.
Jag har funderat över var jag skall ha mina verktyg så länge man inte kan låsa om huset?

tänkte på en 20 ft container men det verkar lite för stort, så mycket verktyg har jag inte
:P

Någonting som går att låsa som man kan ta bort/ sälja igen efter bygget är klart.

Innan mitt hus var låsbart så hade jag med alla verktyg i och på en pickup, funkade helt ok.
Sista halvåret hade jag allt med i min kapitän -59. :)

skalman1 skrev:
Innan mitt hus var låsbart så hade jag med alla verktyg i och på en pickup, funkade helt ok.
Sista halvåret hade jag allt med i min kapitän -59. :)
Jag har en saab 9-3 kombi så jag tor inte min kap och gersåg går in tyvärr.

containeralternativen verkar ok, jag visste inte att det fanns minde än 20 ft :blushing:

Okej, då har du nog en väldigt stor gersåg då jag hade min i baksätet på pickupen. :)

Har man mycket festool produkter, behövs väl nästan ett bankfack..

Köp en sunkig skåpbil eller liknande och ta med verktygen efter avslutat jobb. Den kan vara bra att hämta material med också. Sälj sen bilen när huset är klart. Verktygscontainrar är tjuvarnas våta dröm.

En fundering i liknande tankar som TS är ju att man även behöver kunna förvara byggmaterial och annat under tiden. Då pratar vi ju inte om så stöldbegärliga saker men däremot behovet av att kunna förvara bräder, fönster, isolering och annat mellan leverans och uppsättning.

Funderar själv på en stor container men tror snarare det kommer bli nåt tältaktigt som man dessutom kan sätta upp själv utan transportkostnader.

P
Om jag hade kunnat så hade jag byggt garaget först och förvarat byggmaterial i det och sen byggt själva huset.

I en container så blir det snabbt trångt med ett par balar isolering....
Visst en 40ft skulle det kanske gå... Kanske till och med en sådan som kan öppna sidorna.

Vi kommer gjuta "alla" plattorna vid samma tillfälle (samordningsvinsterna är ganska stora), vet inte om det kommer innebära två separata plattor (hus+garage) eller en enda stor.

Hur som helst så behöver man det där "tältet" eller container ett tag hur som helst så som jag ser det.

skalman1 skrev:
Okej, då har du nog en väldigt stor gersåg då jag hade min i baksätet på pickupen. :)
Gersågen kanske går in utan tillhörande sågbord men då har jag inte plats för några andra verktyg

en sunkig skåpbil är kanske något att fundera på för som vissa säger så sker där väl en del inbrott i Containers.

Släpvagn med kåpa?

Mikael_L
Kanske köpa någon gammal billig halvrutten husvagn?
För under 2000:- verkar man kunna hitta några OK objekt att välja på.
Då kan det förvisso bli en som man måste hämta hem mycket sakta och försiktig under en mörk natt. Helst med en kompis som kör en km framför med mobiltelefon, beredd att ringa om man ser farbror blå längs vägen. :)
(Jag menar alltså helt enkelt körförbud, vilket antagligen är det vanliga för de billigaste vagnarna=

Då får inte bara dina verktyg plats, utan du får även en plats att ta dig lite kaffe och bulle, eller lunch vid behov. Kanske även en porta potti.

Det är inte alls säkert att du får igen några pengar sen för ett sådant vrak, så kalkylera hela inköpspriset som en kostnad. Men det kan väl vara lite skönt att ha en byggbod nästan hela byggtiden.
http://www.blocket.se/trelleborg/Polarvagnen_450__77_37898883.htm?ca=23_2&w=1

Mikael_L skrev:
Kanske köpa någon gammal billig halvrutten husvagn?
Om TS oroar sig för att få inbrott i en klassad verktygscontainer så känns en halvrutten husvagn som ett steg åt fel håll rent inbrottssäkerhetsmässigt :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.