Har massa innerpanel som jag egentligen hade tänkt att sätta upp i slutet av sommaren. Nu har arbetet dragit ut på tiden (skräll) och panelen blivit liggande.

Vad säger den samlade expertisen — kan panelen ligga såhär i några månader (om man också drar över en press) eller bör den packas upp och läggas mer luftigt?

• Plastinpackad innerpanel ligger på träpallar utomhus vid en grusgång med gräsmatta i bakgrunden och en landsväg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det rätta är att förvara det inomhus i inomhusklimat.

P
M Missionshuset Roslagen skrev:
Har massa innerpanel som jag egentligen hade tänkt att sätta upp i slutet av sommaren. Nu har arbetet dragit ut på tiden (skräll) och panelen blivit liggande.

Vad säger den samlade expertisen — kan panelen ligga såhär i några månader (om man också drar över en press) eller bör den packas upp och läggas mer luftigt?
Inomhuspanel ska förvaras torrt och ute är det inte torrt..

Sälj den.

Köp sen ny panel när du har tid att montera den, nuvarande panel riskerar att skadas av fukt även om du täcker den med en presenning eller nått annat.

Det är slätspont så det gör egentligen inte så mkt om den torkar isär lite efter montering. Men får nog trots allt flytta in den under tak, även om jag hade hoppats på att hitta ett sätt att slippa. 😅

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.