641 läst ·
5 svar
641 läst
5 svar
Förutsättningar för bänkdiskmaskin
Hej! Pga separation är jag på jakt efter ny hyresrätt. Finns en hel del vettiga objekt till rimligt pris, men många äldre lägenheter har ingen vanlig diskmaskin. Har svårt att tänka mig leva utan diskmaskin ärligt talat, men tänker att det kan fungera med bänkdiskmaskin som ensamboende.
Nu när jag ska gå på lägenhetsvisningar behöver jag dock ha koll på vad det är som krävs för att det ska fungera. Vill inte sätta vattenslangen direkt på kranen utan vill ha separat koppling då jag förstått det är säkrare. Kan tänka mig att anlita rörmokare för att byta blandare vid behov, men finns det något jag behöver hålla utkik efter på rören under vasken som skulle kunna sätta käppar i hjulet för detta? Något annat jag borde veta? Tacksam för all hjälp!
Nu när jag ska gå på lägenhetsvisningar behöver jag dock ha koll på vad det är som krävs för att det ska fungera. Vill inte sätta vattenslangen direkt på kranen utan vill ha separat koppling då jag förstått det är säkrare. Kan tänka mig att anlita rörmokare för att byta blandare vid behov, men finns det något jag behöver hålla utkik efter på rören under vasken som skulle kunna sätta käppar i hjulet för detta? Något annat jag borde veta? Tacksam för all hjälp!
Ja precis, det jag funderar på är om det finns något i rördragningen eller hålet/hålen genom diskbänken som skulle göra att det inte går att byta blandare. Och om det finns det, hur kan jag upptäcka det på en lägenhetsvisning?T tergo skrev:
Börjar minnas varför jag valde att ha diskmaskinen stående i skåpet under diskbänken glömde den lilla detaljen 😎.bullern skrev:
Min blandare var inte förberedd för någon typ av diskmaskin där av t-korset
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hög elförbrukning trots samma förutsättningar...
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Dilemma - förutsättningar för installation av tvättmaskin
Tvättstuga -
Hur skiftar jag till kallvatten för bänkdiskmaskin?
Vatten & Avlopp -
Hur kan jag bäst stabilisera bänk till utekök givet mina förutsättningar?
Möbelsnickeri -
Förutsättningar och regler för solceller
Artikelkommentarer