Hej! Pga separation är jag på jakt efter ny hyresrätt. Finns en hel del vettiga objekt till rimligt pris, men många äldre lägenheter har ingen vanlig diskmaskin. Har svårt att tänka mig leva utan diskmaskin ärligt talat, men tänker att det kan fungera med bänkdiskmaskin som ensamboende.

Nu när jag ska gå på lägenhetsvisningar behöver jag dock ha koll på vad det är som krävs för att det ska fungera. Vill inte sätta vattenslangen direkt på kranen utan vill ha separat koppling då jag förstått det är säkrare. Kan tänka mig att anlita rörmokare för att byta blandare vid behov, men finns det något jag behöver hålla utkik efter på rören under vasken som skulle kunna sätta käppar i hjulet för detta? Något annat jag borde veta? Tacksam för all hjälp!

T tergo skrev:
finns blandare man kan sätta uttag för bänkdiskmaskin
tex. [länk]
Ja precis, det jag funderar på är om det finns något i rördragningen eller hålet/hålen genom diskbänken som skulle göra att det inte går att byta blandare. Och om det finns det, hur kan jag upptäcka det på en lägenhetsvisning?

G
Då min blandare inte var förberedd för diskmaskin så jag körde med T-kors på kallvattnet + kulventil till diskmaskinen.

Men då går alla rör under bänknivå så att säga? Tänker med bänkdiskmaskin måste jag ju ha ett rör som går ovan bänken, är kanske snyggast att byta blandare då?

G
bullern bullern skrev:
Men då går alla rör under bänknivå så att säga? Tänker med bänkdiskmaskin måste jag ju ha ett rör som går ovan bänken, är kanske snyggast att byta blandare då?
Börjar minnas varför jag valde att ha diskmaskinen stående i skåpet under diskbänken glömde den lilla detaljen 😎.

Min blandare var inte förberedd för någon typ av diskmaskin där av t-korset

• Gilla
bullern
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.