Dom säger att leverantörens ansvar slutar då fraktfirman tar vid och frågade om dom skulle boka upp ett nytt golv för sen leverans.

Men som ni som bygger vet är tid och ork en bristvara under husbygget och därför fick det bli som det blev. Nu kan man skratta åt det som hände och peka varje gång man ser en lastbil från D... Det gynnar ingen att "ge sig" som vi gjorde men det hade i slutändan inte gynnat oss att bråka....

Så lätt skulle inte jag gett upp. Fraktfirman har ju en försäkring som kan träda in vid sådana fadäser. Om de nu har betalat premien d.v.s. ???

Fraktfirman ersätter värdet på det förstörda och för att de skall ersätta merkostnader i sammband med detta krävs det att dom i domstol blir fällda för grov vårdslöshet vilket är svårt. Tarkett (som anlittade transportfirman) anser sig inte ha gjort något fel utan hänvisar ev krav på merkostnader till transportföretaget (förståeligt). Den lilla butiken där vi beställde golvet har gjort allt i sin makt för att hjälpa oss och när det inte gick längre så gav dom oss istället konto med "hantverkarrabatter" i butiken +lite extra rabatter på div saker vi köpte + ordnade fram en golvläggare som tillhör dom bättre i denna staden som ställde upp och flyttade fram sin semester med 1 vecka och gav oss ett (för honom) lågt kvm-pris.

Tarkett borde sluta slänga pengar på reklam och lite mer på reklamationer...!!!

Galdrin skrev:
Dom säger att leverantörens ansvar slutar då fraktfirman tar vid och frågade om dom skulle boka upp ett nytt golv för sen leverans.
Det är skitsnack. De borde läsa avtalslagen och fundera på vad de åtar sig.

Galdrin skrev:
Fraktfirman ersätter värdet på det förstörda och för att de skall ersätta merkostnader i sammband med detta krävs det att dom i domstol blir fällda för grov vårdslöshet vilket är svårt.
Förvisso, men i detta fall ser jag inte varför man pratar grov vårdslöshet. Det gäler i deras avtal med tarkett. Inte ditt avtal med Tarkett (vilket inkluderar frakt om jag förstått rätt).
Tarkett (som anlittade transportfirman) anser sig inte ha gjort något fel utan hänvisar ev krav på merkostnader till transportföretaget (förståeligt).
Det är förståligt ur aspekten att de vill komma undan. Däremot måste de lära sig att det inte är samma lagar som gäller för privatpersoner som för företag.
Den lilla butiken där vi beställde golvet har gjort allt i sin makt för att hjälpa oss och när det inte gick längre så gav dom oss istället konto med "hantverkarrabatter" i butiken +lite extra rabatter på div saker vi köpte + ordnade fram en golvläggare som tillhör dom bättre i denna staden som ställde upp och flyttade fram sin semester med 1 vecka och gav oss ett (för honom) lågt kvm-pris.
Bra att de försöker bjuda till, men juridiskt har jag en helt annan tolkning av det som är skrivet. Butiken är Er avtalspart och mot Er är det den som är ansvarig för det inträffade. Att man sedan kör klassikern att hänvisa er till sina leverantörer är tråkigt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.