Jag är tydligen dum i huvudet som hade utspädd alkaliskt avfettning på min lådcykel (formplywood). Den yta som fick avfettningen på sig har blivit matt och vit.

Är det någon här som vet vad jag kan göra för att återställa detta? Olja med något?

Tack på förhand!

• Formplywood på lådcykel med matta och vita fläckar, omgiven av grön trädgård i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser att du inte fått några svar. Mitt förslag är att behandla ytan med tex paraffinolja, det borde återställa ytfinish på din formplywood.

H Harald Blåtumme skrev:
Ser att du inte fått några svar. Mitt förslag är att behandla ytan med tex paraffinolja, det borde återställa ytfinish på din formplywood.
Okej. Jag testar det för jag har inte mycket att förlora som det ser ut nu. Återkommer med resultat.

Parafinolja är bara tillfälligt.

Är det ytligt så bilvax eller ett polemedel och sedan bivax. Det ger lite glansigare yta och vaxet skyddar lite.
Är det inte ytligt så slipa för bättre fäste och kör båtlack.
Bilvax går att få bort så du förstör inget om du testar det först.

H Harald Blåtumme skrev:
Det blev klar förbättring med paraffinoljan. Det kanske är tillfälligt som det beskrivs men det får framtiden avgöra. Tack för era tips!

• Förvaringslåda inomhus, med hjälm i botten, mot en träpanelvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Harald Blåtumme
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.