Trist när dom ser ut som de levererade borren gjorde men Forstner borr är ju normalt ett dyrt borr så lite leksaksvarning är det ju om man köper 16 borr för ca 15 kr styck.

Ett Festool borr kostar nog närmare 300 kr styck och ett bra borr utan Festool loga åtminstone 150-200 kr styck.

Du kan säkert hitta billiga och bra borr för 50-100 kronor så satsa hellre mer pengar på enskilda borr av en storlek du vet att du använder än hela set med många borr i för en spottstyver, för det blir normalt inte bra,

Redigerat:
Borr från Ebay kan vara... spännande.
Gjorde för några år sedan ett par inköp av en sats HSS, trappborr, försänkare och en forstner 50mm.
Detta bara för att testa och ingen skada mer än att man gödde en fuling till Kines.
HSS borren var så mjuka att dom vred sig som en spiral vid kontakt med trä.
Trappborren var galet bra och har fått smaka både trä och senast igår kopparplåtar. Tror den kostade drygt 20:-.
Försänkaren var slipad inåt och gick inte att använda före jag slipat om den.
Forstner som i vanlig ordning som allt om köps ifrån Kina uppgavs vara original hade tänder som pekade åt fel håll redan efter ett varv.

Tyvärr har jag inte inloggningen kvar till kontot eller mailen så jag kan inte se vad dom kostade.
Men fritt ur minnet så låg det mellan 15-45:- per inköp.
Ebay är mycket bättre idag än vad det var för några år sedan när jag köpte detta.

Inte testat dessa men Rutlands och Dakota håller för det mesta hyfsad kvalitet.

Hepp, råkade trycka köp på de där borrarna från Axminster (den mindre satsen). :)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.