D
Någon som har tips på en bra wifi-förstärkare?

Jag har ett 4G-modem utan portar och skulle vilja förstärka wifi-signalen.

D
Det bästa vore om det fanns förstärkare som kan placeras när modemet och sedan sladd till en AP längre bort, typ såhär

Modem- - (wifi)- - AP—-kabel——AP

• Gilla
pacman42
  • Laddar…
Förstärkning av signalerna är sällan en bra väg framåt. Har du ingen annan lösning så är ju ett mesh-nät kanske lösningen, även om jag inte rekommenderar det heller om kabeldragning är möjlig. En bra 4G-router med Ethernet och WiFi kostar inte många hundralappar.

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 1 till
  • Laddar…
Håller med tidigare inlägg. Skippa förstärkning och koppla istället in en router + AP.

modem => switch => separat kabel till varje AP.

• Gilla
Müssli och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
modem => switch => separat kabel till varje AP.
För att förtydliga,
det förutsätter att modemet också är en router.

D
Syftet är att nå lite shellypluggar i uthuset. Det aktuella nätverket är mitt reservnätverk och ingen surf mm kommer förekomma.

D
Jag vill bara förstärka signalen Med något hårdvara för under 500 kr. Syftet är bara att nå lite sensorer och pluggar.

D
Förstärkningen kommer endast göra nytta de 1-2 gånger per år som fibern ligger nere.

Svaret på din direkta fråga är väl något i stil med denna:

https://www.kjell.com/se/produkter/...NC5dCn9R8U5fnPJwluxoCZhkQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

....men då verkar det som du tänker göra ditt modem mot internet utan brandvägg? Eller har modemet sådan funktionalitet? Låter som en dålig ide. Det lär väl ta 7 minuter innan någon scannat fram dina shellypluggar och börjat leka julgransbelysning med dessa.

D
Jag antar att modemet, Huawei E5377 har någon form av brandvägg.

D
Försöker läsa i manualen om den där fungerar på så vis jag vill, dvs att jag köper två stycken. Den ena placerar jag precis vid modemet och den andra placerar jag i uthuset. Sladd mellan enheterna.

Blir inte klokare

• Gilla
Tubes
  • Laddar…
5377 är en liten mobil router för mobil uppkoppling.

• Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
D
Jag har redan modem/router. Vill bara förstärka wifi signalen.

Funderar på om wifi2ethernet-adapter och en AP skulle kunna fungera.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.