Jag satte 150m jula-gunnebokopia mellan vanliga 60mm trästolp. Snyggt går o diskutera men fyllde funktionen att hålla sheltien inne. Nu när plånboken tillåter att flätverksstängslet borttaget och ersatt med gärdesgårdsslanor. Trästolpen står kvar.

Däremot tror jag det blir svårt att få 150cm högt på det sättet. Mitt är nog 120cm.

Jag rekommenderar att på vissa köra temporärt typ Gunnebo alt löplina en månad eller två. Finns nog en risk att man dundrar upp ett plank och stänger in hela den fina öppna trädgården. Kan visa sig att ni vill ha ett lite mer genomsläpplig stängsel på vissa delar och ett tätare nästan plank åt ett håll.

Fördelen med Gunnebo och liknande är att hundar är väldigt rädda för att hoppa över av nån anledning

nino nino skrev:
Med stolpar till stängsel så menar jag så klart metallstolpar, är dom galvade tro?
Det framgick inte av inlägget att du menade galvade stolpar. Stolpar till stängsel är inte per automatik av metall.

SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Det framgick inte av inlägget att du menade galvade stolpar. Stolpar till stängsel är inte per automatik av metall.
Nej så är det kanske, tog det för givet men det ska man ju inte göra

nino nino skrev:
Nej så är det kanske, tog det för givet men det ska man ju inte göra
Det är svårt att vara tillräckligt tydlig utan att bli långrandig :D!

• Gilla
nino
  • Laddar…
D Dr Jumping Jack skrev:
Låter väldigt billigt. 500:- /meter. Inklusive grävning och plintar? Av någon med F-skattesedel? Eller svart?
JA du får ursäkta jag har inte exakta siffror eller uträkning, jag skriver hela tiden cirka för jag är dålig på att säga exakt. Ja, det låter billigt men riktig firma. :) Jag hoppas att TS hittar en lika bra lösning för sina hundar!

Storsockret
D Dr Jumping Jack skrev:
På varannan. Hade nog lite kortare en 2 m mellan stolparna. Igen, köper du reglar på 5,4 m ( dom skall vara långa för stabilitet) så blir det 1,8 m mellan stolparna för att undvika spill. Låter som ett stort (och dyrt) projekt att hyra grävare. Kanske du tar i för mycket
Att hyra in en grävare har jag inte planerat, det var ett tips jag fick i tråden :) Jag tänkte gräva för hand, förmodligen köpa en skurupsborr.

J JKrister skrev:
Jag satte 150m jula-gunnebokopia mellan vanliga 60mm trästolp. Snyggt går o diskutera men fyllde funktionen att hålla sheltien inne. Nu när plånboken tillåter att flätverksstängslet borttaget och ersatt med gärdesgårdsslanor. Trästolpen står kvar.

Däremot tror jag det blir svårt att få 150cm högt på det sättet. Mitt är nog 120cm.

Jag rekommenderar att på vissa köra temporärt typ Gunnebo alt löplina en månad eller två. Finns nog en risk att man dundrar upp ett plank och stänger in hela den fina öppna trädgården. Kan visa sig att ni vill ha ett lite mer genomsläpplig stängsel på vissa delar och ett tätare nästan plank åt ett håll.
Ja det finns såklart en risk att man ändrar sig, vi får se hur vi gör i slutändan men löplina slipper vi helst när vi har två stycken. Stolpar ska väl ner på ett eller annat vis runt tomten iallafall, och vi ska prata med grannarna lite grann också och se hur dom resonerar. Vet inte heller hur marken ser ut ännu, jag tror det finns en risk att en del av tomten är stenig/bergig så då kanske vi inte behöver gräva där men istället åker på att fästa i sten/berg vilket jag antar kan vara nog så jävligt. Tänkte passa på att mäta och peta lite under besiktningen imorgon.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.