4 879 läst ·
7 svar
5k läst
7 svar
Första Villan/Anebyhus
Hej!
Vi ska bygga Första Villan A121 med Anebyhus. Någon som har erfarenhet av huset eller av Första Villan?
Vi ska bygga Första Villan A121 med Anebyhus. Någon som har erfarenhet av huset eller av Första Villan?
Hejsan!
Hur har det gått för er och huset? Vi funderar på att bygga samma hus.
Mvh
Marie och Richard
Hur har det gått för er och huset? Vi funderar på att bygga samma hus.
Mvh
Marie och Richard
Hej!
Vi har inte haft byggstart än, men förmodligen startar de denna eller nästa vecka. Husleverans är beräknad till v. 18. Än så länge har vi bara positiva intryck av Anebyhus.
Hälsn.
Andreas
Vi har inte haft byggstart än, men förmodligen startar de denna eller nästa vecka. Husleverans är beräknad till v. 18. Än så länge har vi bara positiva intryck av Anebyhus.
Hälsn.
Andreas
Hej!
Något visningshus i den modellen vi bygger; A121 finns inte. Vi har aldrig sett huset i verkligheten, men gillade planlösningen. Vi tittade på deras A165 i Skegrie, men jag tror inte de har några visningar där längre.
I standardutförande modern stil med liggande träpanel tror jag kopstade 1605000 när vi beställde i oktober-09. Efter carport, förråd och en hel del tillval lär vi landa på mellan.1,9 - 2 milj. för NF.
I totalentreprenaden ingår de markarbeten som krävs för att bygga huset samt att de återfyller med schaktmassor på tomten, sk. grovplanering. Finplanering och resterande får man själv stå för.
Än så länge har bygget flutit på och imorgon, 5/5, är det husleverans. Ska bli spännade att se huset i verkligheten.
Något visningshus i den modellen vi bygger; A121 finns inte. Vi har aldrig sett huset i verkligheten, men gillade planlösningen. Vi tittade på deras A165 i Skegrie, men jag tror inte de har några visningar där längre.
I standardutförande modern stil med liggande träpanel tror jag kopstade 1605000 när vi beställde i oktober-09. Efter carport, förråd och en hel del tillval lär vi landa på mellan.1,9 - 2 milj. för NF.
I totalentreprenaden ingår de markarbeten som krävs för att bygga huset samt att de återfyller med schaktmassor på tomten, sk. grovplanering. Finplanering och resterande får man själv stå för.
Än så länge har bygget flutit på och imorgon, 5/5, är det husleverans. Ska bli spännade att se huset i verkligheten.
Hej igen!
Är ni intresserade av att följa bygget kolla gärna in vår blogg http://bytomt4.blogspot.com
Andreas
Är ni intresserade av att följa bygget kolla gärna in vår blogg http://bytomt4.blogspot.com
Andreas
Hej! Vi har varit på besök i en A121 som är under byggnation, och fick ett mycket positivt intryck av planlösningen och kvaliteten. Det går också uppenbarligen att göra förändringar (tex att sätta in extra fönster, flytta väggar något) utan att det blir alldeles för dyrt. Vi har blivit väldigt bra bemötta av Anebys representant i Stockholm.
Klicka här för att svara