4 816 läst ·
30 svar
5k läst
30 svar
Första påskriften, Myresjöhus - Mästergården
Jag igen
Måste erkänna att jag är grymt avis över att ni ska bygga ett sånt superfint hus!
Tycker inte det känns superdyrt heller....hur stort är det?
Tänk bara på när det gäller tillvalen att det kan komma upp intressanta tillval senare också, som ni fixar med entreprenörerna direkt, typ andra tapeter/målat, extra el etc. Våra sådana små enkla tillval utöver kontraktet landar nu på typ 60 000 - 70 000...De är förstås inte nödvändiga, men för oss kändes de viktiga så vi verkligen skulle trivas.
Lycka Till
Nora
Måste erkänna att jag är grymt avis över att ni ska bygga ett sånt superfint hus!
Tycker inte det känns superdyrt heller....hur stort är det?
Tänk bara på när det gäller tillvalen att det kan komma upp intressanta tillval senare också, som ni fixar med entreprenörerna direkt, typ andra tapeter/målat, extra el etc. Våra sådana små enkla tillval utöver kontraktet landar nu på typ 60 000 - 70 000...De är förstås inte nödvändiga, men för oss kändes de viktiga så vi verkligen skulle trivas.
Lycka Till
Nora
Grattis
ni har valt ett jättefint hus.
Ska själv bygga ett Myresjöhus Duett modifierat med en del tillval.
Det har gått snabbt första kontakten med Myresjö i juni allting klart i början av september börja bygga i december och inflyttningsklart v 19 2007 helt nyckelfärdigt
skall bli spänande
ni har valt ett jättefint hus.
Ska själv bygga ett Myresjöhus Duett modifierat med en del tillval.
Det har gått snabbt första kontakten med Myresjö i juni allting klart i början av september börja bygga i december och inflyttningsklart v 19 2007 helt nyckelfärdigt
skall bli spänande
Kikade precis på Myresjö's hemsida. Duett verkar oxå jättefint. Vad kostar det?
Vårat Mästergården kommer att ha Kärnvillans planlösning och vi kommer att ha det "öppna" vardagsrummet, alltså 5 m innertakhöjd. Det blir ca 173 kvm. Man kan ju däcka över vardagsrummet och då får man ytterligare 30 kvm.
Vi resonerade som så att dessa 30 kvm behöver inte vi (!?!) utan vi vill åt volymen, rymden och den, måste jag säga, efter att ha besökt ett Mästergården, är helt fantastiskt.
Vi hade långt gångna planer på att bygga ett Fiskarheden. En bekant, som precis byggt ett Mästergården, tyckte att vi skulle komma och fika och prata nybygge. Väl inne i hallen så kände vi direkt att vi hade "kommit hem". Vilken otrolig känsla. Sedan dess är vi helsålda på Mästergården och nu har vi skrivit på ;D
Vårat Mästergården kommer att ha Kärnvillans planlösning och vi kommer att ha det "öppna" vardagsrummet, alltså 5 m innertakhöjd. Det blir ca 173 kvm. Man kan ju däcka över vardagsrummet och då får man ytterligare 30 kvm.
Vi resonerade som så att dessa 30 kvm behöver inte vi (!?!) utan vi vill åt volymen, rymden och den, måste jag säga, efter att ha besökt ett Mästergården, är helt fantastiskt.
Vi hade långt gångna planer på att bygga ett Fiskarheden. En bekant, som precis byggt ett Mästergården, tyckte att vi skulle komma och fika och prata nybygge. Väl inne i hallen så kände vi direkt att vi hade "kommit hem". Vilken otrolig känsla. Sedan dess är vi helsålda på Mästergården och nu har vi skrivit på ;D
Ja, vi har inte haft några direkta problem med något egentligen. Visst är säljare säljare och byggbranschen är ju som den är - men vi är i stort nöjda!
Vårt MH kontor har varit Göteborgskontoret (som ligger i Sisjön). Det jag kan sakna hos MH (även om jag tror att det är liknande hos många andra leverantörer) är att man skulle vilja ha en prislista med priser för av- och tillval. Det hade känts skönt att kunna sitta hemma i lugn och ro och räkna och dra ifrån och väga priser mot varandra. Det verkar dock inte som om MH själva ens har tillgång till någon sådan lista utan nästan allt vi frågade om betr tillval var säljaren tvungen att undersöka och återkomma om, som om han behövde räkna ut det på något sätt eller be om prisförslag... Lite konstigt kan jag tycka.
Håller helt med!! Vi som inte skulle ha någon extra el, spottar etc etc... Sluträkningen på extra el blev över 22 000 (lite i mångas ögon men ändå en hel del pengar...)
Andra liknande små "överraskningar" är tapetval, målad microlite istf tapeter, dyrare kakel, bortforsling av grävmassor (vilket inte ingår i standardavtalet!!) osv.
Ibland känns det som om man silar mygg och sväljer kameler när man lagt 30 000 extra på köket, men tvekar på huruvida man skall ha 4 eller 5 spottar i badrummet, en skillnad på 1 000 spänn... :-/
/Mia
Vårt Duett kostar 2,6 milj ex tomt och byggherrekostnaderOlmen skrev:Kikade precis på Myresjö's hemsida. Duett verkar oxå jättefint. Vad kostar det?
Dom tillval vi har gjort är puts, vidbyggt isolerat dubbelgarage med portautomatik,
större badrum med bastu och flera badrumsskåp, större ekkök, köksö, sid by side skåp, vinkyl, kamin, ek innerdörrar med ekkarm, foder och golvlister i ek, ändrat ett rum till ett större groventré och tvätt på 13 m², inglasat uterum, ändrat storlek på en del fönster, dörrar ut vid uterum och altan ändrat till skjutdörrar,två skjutdörrar invändigt, innertak i vitlaserad träpanel, alla fönster, dörrar och garageåportar målas röda plus en "hunddusch" i glasblock i groven.
större badrum med bastu och flera badrumsskåp, större ekkök, köksö, sid by side skåp, vinkyl, kamin, ek innerdörrar med ekkarm, foder och golvlister i ek, ändrat ett rum till ett större groventré och tvätt på 13 m², inglasat uterum, ändrat storlek på en del fönster, dörrar ut vid uterum och altan ändrat till skjutdörrar,två skjutdörrar invändigt, innertak i vitlaserad träpanel, alla fönster, dörrar och garageåportar målas röda plus en "hunddusch" i glasblock i groven.
Ja, detta blir vårt fjärde hus, det tredje vi bygger.
I vårt nuvarande hus har vi bott i 19 år och med utflygna barn så är vi bara två + hund
så vi vet vad vi vill ha.
Ett så öppet och lättskött hus som möjligt, vi börjar bli "gammla" 50 bast.
Efter en hel del letande bland husfabrikanter och arkitektritade så föll valet på Myresjöhus och på duett på 123 m² boyta och biyta på 48m², det har gått snabbt och smärtfritt.
Vi kan verkligen rekomendera, Myresjöhus Kristianstad kontoret.
Även SEB bank som har gett bästa räntan av samtliga banker och även dom varit
snabba och proffosionella inget tjafs, så vi flyttar från LF bank som inte har suck om något.
I vårt nuvarande hus har vi bott i 19 år och med utflygna barn så är vi bara två + hund
så vi vet vad vi vill ha.
Ett så öppet och lättskött hus som möjligt, vi börjar bli "gammla" 50 bast.
Efter en hel del letande bland husfabrikanter och arkitektritade så föll valet på Myresjöhus och på duett på 123 m² boyta och biyta på 48m², det har gått snabbt och smärtfritt.
Vi kan verkligen rekomendera, Myresjöhus Kristianstad kontoret.
Även SEB bank som har gett bästa räntan av samtliga banker och även dom varit
snabba och proffosionella inget tjafs, så vi flyttar från LF bank som inte har suck om något.
Ja, det brukar ju heta att det tredje huset man bygger blir det bästa!
Det är otroligt svårt att lyckas välja rätt på alla detaljer för första huset man bygger. Jag tycker att vi tänkt på det mesta, men ändå så är det detaljer som man tyvärr glömt bort..
Det är otroligt svårt att lyckas välja rätt på alla detaljer för första huset man bygger. Jag tycker att vi tänkt på det mesta, men ändå så är det detaljer som man tyvärr glömt bort..
Det låter som det blir ett riktigt exklusivt hus. 
Som sagt, man tror att man tänkt på det mesta men risken att man glömmer någon detalj är ju ganska överhängande, det finns ju ganska många detaljer så att säga.
Jag hoppas bara att man, även om man missat något, kommer att trivas med det hus och de tillval man gjort.
Som sagt, man tror att man tänkt på det mesta men risken att man glömmer någon detalj är ju ganska överhängande, det finns ju ganska många detaljer så att säga.
Jag hoppas bara att man, även om man missat något, kommer att trivas med det hus och de tillval man gjort.
Olmen,
Vart landar ert hus på i pris? Sitter just och tittar på ett sådant, så det skulle vara intressant att veta.
PåG
Vart landar ert hus på i pris? Sitter just och tittar på ett sådant, så det skulle vara intressant att veta.
PåG