148 416 läst ·
195 svar
148k läst
195 svar
Första huset köpt, Totalrenovering
Så kallad "fattigmanspanel", ser förjävligt ut efter ett tag när masoniten börjar bångna...richardtenggren skrev:
Stämmer bra det som Richard skrev, rödfärgen från masoniten vandrar genom eterniten.
Så i fredags byggdes det formar och gjutit plintar till bron. Och så har sista biten panel blivit färdigspikad så nästa helg så börjas det buggas en brokvist.
Så i fredags byggdes det formar och gjutit plintar till bron. Och så har sista biten panel blivit färdigspikad så nästa helg så börjas det buggas en brokvist.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 434 inlägg
Jag förvånas fortfarande varje gång jag läser din tråd! Det finns inget som görs halvdant utan allt är så välarbetat och smakfullt.
Grymmt avundsjuk på ditt bygge!
Kör hårt!
Grymmt avundsjuk på ditt bygge!
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Hur är det tänkt med den vita panelen? Den ser tunnare ut än den andra och har ju fel färg? 😉
Trodde du var på tävling i helgen, jag var ju faktiskt hemma i helgen. Så hade kunnat kikat förbi om jag vetat att du var hemma. 😀
Trodde du var på tävling i helgen, jag var ju faktiskt hemma i helgen. Så hade kunnat kikat förbi om jag vetat att du var hemma. 😀
Jo det hade du kunnat göra. Hemma på fredagen och söndagen var ner till Uppsala och tävlade på Lördagenrichardtenggren skrev:
Stämmer bra det. kommer bli ett tak över farstukvistenmagda136 skrev:
Så i helgen har vi planerat runt bron, sen ska det fyllas ut mer runt huset och några meter till från framsidan sett.
nästa helg så börjar bro bygget
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
nästa helg så börjar bro bygget
Då var det helg igen och brokvisten har börjat ta lite form
Till att börja med så har vi satt dit plattor mot lecablocken för att ge lite extra isolering mot källaren/grunden.
markduk och ett lager singel under bron
Så då var även stolparna på plats efter en hel del jobb med urtag för åsar
Sen så börjades det med takstolar, och här blir det ett valmat tak med betong tegel
Till att börja med så har vi satt dit plattor mot lecablocken för att ge lite extra isolering mot källaren/grunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
markduk och ett lager singel under bron
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så då var även stolparna på plats efter en hel del jobb med urtag för åsar
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sen så börjades det med takstolar, och här blir det ett valmat tak med betong tegel
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tackar!Pagno skrev:
Det kommer bli en plåt som är upp vikt mot väggen och ut över teglet sen som spikas fast mellan väggen och ribben. kommer bli ett innertak senare
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Får vara nöjd med helgen, Vi han med det vi tänkt med bro kvisten, så nästa steg blir att lägga tegel och få dit trallen och sätta innertaket. ska även leta några spottar som kan bli bra
Ps, Hur tar man bort bifogade bilder?
Redigerat:
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 434 inlägg
Imponerande! Den där fastukvisten kommer att bli riktigt fin med huset!
![IMG_20150822_151147[1].jpg](https://static.byggahus.se/attachments/images/medium/132/132957-d2749269d0752546310b63f5ee6db919.jpg)
![IMG_20150830_123704[1].jpg](https://static.byggahus.se/attachments/images/medium/133/133711-f566ad478ef5be58c8260fefb5df8e4e.jpg)