6 287 läst ·
5 svar
6k läst
5 svar
Förslag på tyst kompressor för dyckertpistol?
Jag köpte en liten kompressor från jula. Men den brummar för högt. Så nu letar jag efter en tyst kompressor.
Någon som har ett förslag på tyst kompressor för dyckertpistol. Min pistol drar 0,33 liter/skott och kräver 4,8 - 7,9 bar i arbetstryck.
Hittade den här http://www.duabhuset.se/#showCategory.php?id=54&gclid=CNaaq6GQxq8CFedZmAod4DG6ag
Men allt under 50dB borde gå bra (50dB kan väcka en sovande person enligt wikipedia)
Och priset får väl vara kring den jag hittade eller lägre (helst lägre).
Någon som har ett förslag på tyst kompressor för dyckertpistol. Min pistol drar 0,33 liter/skott och kräver 4,8 - 7,9 bar i arbetstryck.
Hittade den här http://www.duabhuset.se/#showCategory.php?id=54&gclid=CNaaq6GQxq8CFedZmAod4DG6ag
Men allt under 50dB borde gå bra (50dB kan väcka en sovande person enligt wikipedia)
Och priset får väl vara kring den jag hittade eller lägre (helst lägre).
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 inlägg
För högt för vadå? Kompressorn kör man ju inte direkt i sovrummet och det är inte kontinuerlig drift. När du spikar ser du väl till att ställa kompressorn en bra bit ifrån där du är och jobbar med långa slangar istället. Min egen kompressor låter nog kring 95dB.
Vet inget om just de kompressorerna du länkar till, men har handlat från Duabhuset med gott resultat.
Vet inget om just de kompressorerna du länkar till, men har handlat från Duabhuset med gott resultat.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 263 inlägg
Den på Axminster bygger på en kyl/frys kompressor så tystare än så går det inte att få. Jun-air är en annan som har liknande kompressorer i sitt sortiment, men de är inte billiga.
Har en "tyst" som är märkt 69dB, inget jag skulle klassa som tyst fast den är nästan ljudlös jämfört med 95 och 104dB kompressorerna på Biltema/Jula. 74 funkar utan hörselkåpor, men jag skulle helt klart välja Bambin.
Har en "tyst" som är märkt 69dB, inget jag skulle klassa som tyst fast den är nästan ljudlös jämfört med 95 och 104dB kompressorerna på Biltema/Jula. 74 funkar utan hörselkåpor, men jag skulle helt klart välja Bambin.
Produkter som diskuteras: "hörselkåpor"
Hörselskydd & hörselkåpor
I den här samlingen hittar du vårt sortiment av hörselskydd & hörselkåpor.
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden