Halloj där! Jag och tjejen har köpt en tomt på 6750kvm utanför Luleå och har tänkt bygga hus. Har suttit och kollat i en hel drös med huskataloger och skissat lite själv.

1plans villa är väl det som vi ska ha och helst nyckelfärdigt eller iaf så gott som

Förslag på vettiga hustillverkare mottages.
Våran priside är ca 2,5 milj. Men ju billigare det är ju bättre. Tomt med avverkade träd och skogsmaskin, förberedd för husbygge nära Luleå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Kolla med Villa Varm, [länk]
t.ex. Villa Backa, [länk]
Det var nära att vi köpte därifrån när vi byggde år 2010,
men det blev lösvirke med en liten lokal byggfirma i stället.
Men ni och de är ju nästgårds :)


Fick ni nå priser därifrån?
 
R
M Maskinisten90 skrev:
Fick ni nå priser därifrån?
Finns priser på hemsidan, dock så är Villa Varm inte NF, det är skalet i princip, sen får du leja/göra resten själv. Kolla med Vittjärvshus annars.
 
Ja visst, och Håkan var väldigt lätt att kommunicera med.
Jag skickade en ritning på hur vårt hus skulle se ut,
och fick tillbaka en offert på ett nästan nyckelfärdigt hus.
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Ja visst, och Håkan var väldigt lätt att kommunicera med.
Jag skickade en ritning på hur vårt hus skulle se ut,
och fick tillbaka en offert på ett nästan nyckelfärdigt hus.
Ska absolut kika på det tjejen vill ju ha nyckelfärdigt men man kan ju spara en slant om man är lite kunnig och engagerad i att göra saker själv
 
  • Gilla
Linus94
  • Laddar…
Hej. Ser att ni bor i Luleå men om ni har svängarna förbi Göteborg så finns det ett område som heter husknuten, där många hustillverkare har ett hus uppställt som man får klämma och känna kvaliteten på. Där var vi när vi gick i byggtankar
 
N Nyblivenhusägare123 skrev:
Hej. Ser att ni bor i Luleå men om ni har svängarna förbi Göteborg så finns det ett område som heter husknuten, där många hustillverkare har ett hus uppställt som man får klämma och känna kvaliteten på. Där var vi när vi gick i byggtankar
Det finns ett liknande område i Arlanda/Stockholm, lättare att åka till från Luleå. Lätt gjort över dagen om man hittar billiga flygbiljetter :)

http://nybygget.se/vara-visningshus/
 
N Nyblivenhusägare123 skrev:
Hej. Ser att ni bor i Luleå men om ni har svängarna förbi Göteborg så finns det ett område som heter husknuten, där många hustillverkare har ett hus uppställt som man får klämma och känna kvaliteten på. Där var vi när vi gick i byggtankar

Får åka förbi dit när tillfälle ges och man har lite tid över är ju ännu en bit bort med nått hus men man funderar ju en del. Hade tänkt färdigställa tomten så gott det går och låta den ligga så marken hinner sätta sig då man vart och grävt runt där
 
  • Gilla
Nyblivenhusägare123
  • Laddar…
När vi byggde så valde vi Faluhus. De hade då 10 cm tjockare isolering i väggarna än övriga. Det kände vi va ett stort plus när man bygger där det är lite kallare.


M Maskinisten90 skrev:
Halloj där! Jag och tjejen har köpt en tomt på 6750kvm utanför Luleå och har tänkt bygga hus. Har suttit och kollat i en hel drös med huskataloger och skissat lite själv.

1plans villa är väl det som vi ska ha och helst nyckelfärdigt eller iaf så gott som

Förslag på vettiga hustillverkare mottages.
Våran priside är ca 2,5 milj. Men ju billigare det är ju bättre. [bild]
 
N Nybergs skrev:
När vi byggde så valde vi Faluhus. De hade då 10 cm tjockare isolering i väggarna än övriga. Det kände vi va ett stort plus när man bygger där det är lite kallare.

Vad hamnade ni på för pris? Är det nyckelfärdigt eller bara stomrest? mvh simon
 
2.5Mkr nyckelfärdigt ger tyvärr inte så mycket valmöjligheter. Behöver nog skruva upp den siffran eller bygga ett relativt litet hus.
 
Darling McFluff Darling McFluff skrev:
2.5Mkr nyckelfärdigt ger tyvärr inte så mycket valmöjligheter. Behöver nog skruva upp den siffran eller bygga ett relativt litet hus.

Ja allt mellan 2-3 mkr är av intresse.

Har köpt tomten för 90 tusen och avtäckning hade jag tänkt göra själv samt avlopp och vatten låter jag en polare borra så man kanske får ner priset lite. Även all markarbeten gör jag själv förutom det under huset.
 
Alla tycker olika men jag skulle aldrig bygga utan källare om inte berg etc hindrar. Alternativkostnaden för källare blir inte alls så farligt och underbart att ha förråd tvätt etc utanför boytan... låter nästan som du har egen grävare och då vore det en nobrainer för mig.. sen ställer ni det hys ni vill ha på den..
Tänk också på taklutning och väderstreck för solceller. El kommer nog bli dyrare.
 
M Maskinisten90 skrev:
Vad hamnade ni på för pris? Är det nyckelfärdigt eller bara stomrest? mvh simon
Vi tog bara stomresning. Gjorde resten själva. Tog inget tillval från Faluhus utom innerväggarna. Så jag vet inte om vårt pris säger så mycket. Vi lyxade till en del. Vårt pris slutade på ca 3milj med jordvärme, värmepump m.m.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.