JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 907 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 907 inlägg
Har nedanstående dragning hemma:
Den är fullt funktionell, men jag får lite ont i ögonen av den visuellt. Det gamla uttaget måste bytas då det har några sprickor och jag tänkte snygga till kabeldragningen i samma veva. Hur tycker ni jag ska göra för att få det snyggt? Jag vill gå in med båda kablarna underifrån, men utöver det är jag inte säker på vad som blir snyggast. Alternativen jag har övervägt är.
1) Klamra den vita kabeln bredvid den övermålade och gå in underifrån.
2) Lossa den gamla kabeln och sätt båda kablarna bredvid varandra i mitten på brädan och täck dem med ett kabelskydd i plåt.
Är öppen för fler förslag och vill gärna ha input.
Känner till att detta är behörighetskrävande (eller iaf att den som gör det ingår i ett EKP).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den är fullt funktionell, men jag får lite ont i ögonen av den visuellt. Det gamla uttaget måste bytas då det har några sprickor och jag tänkte snygga till kabeldragningen i samma veva. Hur tycker ni jag ska göra för att få det snyggt? Jag vill gå in med båda kablarna underifrån, men utöver det är jag inte säker på vad som blir snyggast. Alternativen jag har övervägt är.
1) Klamra den vita kabeln bredvid den övermålade och gå in underifrån.
2) Lossa den gamla kabeln och sätt båda kablarna bredvid varandra i mitten på brädan och täck dem med ett kabelskydd i plåt.
Är öppen för fler förslag och vill gärna ha input.
Känner till att detta är behörighetskrävande (eller iaf att den som gör det ingår i ett EKP).
Skaffa ett uttag med två ingångar underifrån,bra ur vatteninträngningssynpunkt också. Klamra kablarna bredvid varandra, jag skulle inte röra den inmålade till vänster utan lägga den "nya" vita bredvid.
Den går väl vidare till något, från uttaget?
Gå igenom eller sätta dosa är ett beslut alla elmicklare tar flera gånger om dan, i detta fall hade jag gjort lika för att hålla nere antalet kopplingspunkter.
Gå igenom eller sätta dosa är ett beslut alla elmicklare tar flera gånger om dan, i detta fall hade jag gjort lika för att hålla nere antalet kopplingspunkter.
Byggnadsvårdare
· Näsåker
· 84 inlägg
Nr 1.
Har kopplingsdosan under panelen något att göra med uttaget?
I avdelningen för kvalificerade gissningar ser det ur som en tempgivare?
Kan vara så eller att den har med eluttaget att göra. Är det till en utgivare kan man tycka att den isåfall är felplacerad