Hej,
Jag har dessa vågräta reglar som är fästa mot betongvägg. Jag gissar det kanske är spikplugg eller liknande.
Dem sitter fast som berget!
Någon som har tips på bästa sätt att få loss dessa? Våld och muskler brukar annars vara min metod men nu täntke jag att - det borde finnas någon som har några smarta knep så jag prövar skriva här.
Jag ska alltså ta bort reglarna helt och hållet.
Tack!
Jag har dessa vågräta reglar som är fästa mot betongvägg. Jag gissar det kanske är spikplugg eller liknande.
Dem sitter fast som berget!
Någon som har tips på bästa sätt att få loss dessa? Våld och muskler brukar annars vara min metod men nu täntke jag att - det borde finnas någon som har några smarta knep så jag prövar skriva här.
Jag ska alltså ta bort reglarna helt och hållet.
Tack!
Produkter som diskuteras: "spikplugg"
Spikplugg
Spikpluggar är infästningskomponenter designade för att användas med spik och kan användas i flera olika material. Dessa pluggar har en förförankrad spik inuti sig, vilket gör installationen snabb och enkel.
Läs mer
Skruvskallen ser inte så rolig ut. Jag hade nog kört på ett kärnborr kring infästningen (funkar ju med dosfräs också bara att man får förskjuta hålet) och hoppats på att regeln inte även är limmad. Då har du bara själva infästningarna att hantera sedan.
Lösvirkesbyggare
· Västmanland
· 275 inlägg
Våld, spräck regeln och slå av spiken alt såfa av spiken med tiger eller fein. Jag skulle gå på alt 1.
Hej,V Vovve_ skrev:
Jag som missuppfattade hur man använder mutterknackaren. Du har rätt, man kan pröva med en mutterknackare på skruvhuvudet. Nu har jag dock ingen mutterknackare men=)
Undrar om ett hederligt stämjärn funkar att slå av spiken med?
Då hade jag nog provat våld, ett hederligt koben att bräcka mot betongväggen med så kan du säkert bryta ut regeln, skruvarna lär dock sitta kvar.
En stämjärn lär inte fungera särkilt bra, och du lär förstöra det i processen.
När du väl fått bort regeln hade jag provat knäcka skruvarna genom att slå dom upp och ner tills dom går av, alternativt sågat av dom med tigersåg om du har en klinga för metall.
Är det spikplugg kan du prova dra ut även dom med kobenet.
Glöm inte lägga något mellan kobenet och väggen om du provar bräcka loss regeln, så du inte gör onödiga märken i väggen.
En stämjärn lär inte fungera särkilt bra, och du lär förstöra det i processen.
När du väl fått bort regeln hade jag provat knäcka skruvarna genom att slå dom upp och ner tills dom går av, alternativt sågat av dom med tigersåg om du har en klinga för metall.
Är det spikplugg kan du prova dra ut även dom med kobenet.
Glöm inte lägga något mellan kobenet och väggen om du provar bräcka loss regeln, så du inte gör onödiga märken i väggen.
De där kan väl inte va ett problem
Slå in ett stämjärn o klyv regeln på mitten invid skruvskallarna längs med regeln. Sen lyfter du bort dom två halvorna med händerna.
Därefter nyper du chucken på skruvdragaren runt skruvskallarna o backar ut dom.
Slå in ett stämjärn o klyv regeln på mitten invid skruvskallarna längs med regeln. Sen lyfter du bort dom två halvorna med händerna.
Därefter nyper du chucken på skruvdragaren runt skruvskallarna o backar ut dom.
Nu har jag rivit allt. Riktigt bra tips att använda chucken!
Nu ska jag sätta upp andra reglar på samma plats. Men vet ni om man kan använda dem gamla borrhålen i betongväggen?
Min plugg verkar passa. Men jag tänkte kolla med någon bättre vetande först. Eller behöver jag "täta hålet" med någon massa?
Nu ska jag sätta upp andra reglar på samma plats. Men vet ni om man kan använda dem gamla borrhålen i betongväggen?
Min plugg verkar passa. Men jag tänkte kolla med någon bättre vetande först. Eller behöver jag "täta hålet" med någon massa?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
BRF, val av skrivare. Svart/vit, duplex. Förslag?
Bostadsrätt -
Förslag för att enklare få bort otillåtna från privat mark
Artikelkommentarer -
Skriva avtal, entreprenören accepterade mitt första förslag rakt av
Utbyggnad och tillbyggnad -
Förslag på drivare
Belysning -
förslag på träregel och fästen för bära tvättlinor?
Byggmaterial & Byggteknik