Vi söker desperat efter förslag på hus för vår nyinköpta tomt. Känns som vi har nu kollat på "alla" tillverkare snart men det känns bara svårare och svårare att bestämma sig. :S
Har fastnat lite för SMV Villa Ljungby men är fortfarande osäker. Tycker personligen att den nya SP märkta krypgrunden inte är en risk konstruktion (annars så hade den ju klassats som det av SP eller hur) så vi är därför intresserade av både "platta på mark" hus och krypgrunds hus.

Följande kriterier eftersökes.
- Prisvärt (Vi har en budget på 1,8m till 2,0m för hus+grund)
- Baksida med stora och många fönster (tomten är belägen ca 30m ifrån vattenkanten vid en sjö).
- Vardagsrum på baksidan
- 1 eller 1,5 plans hus (restriktion ifrån kommun)
- Matrum alternativt matplats i vardagsrum
- Utrymme för matplats i kök
- Gärna extra vardagsrum
- Vid 1,5 plans hus med oinredd övervåning så behöver vi två sovrum på första plan.

Tack på förhand!!!

Min spontana tanke är att du kollar igenom listan på hustillverkare här på forumet, kollar vilka som finns i ditt område, och mailar iväg ovanstående till respektive säljkontor och ber om förslag.

Du säger inget om entreprenadform, tänker ni göra något själv, eller är det totalentreprenad som gäller? Nämn även detta i kontakt med husföretagen.

Hej
LB Hus Classic 135 uppfyller väl de flesta av kriterierna....

Hälsningar
Clas

Redigerat:
Vet ju inte alls vad du är intresserad av för planlösning men här är några leverantörer/serier ni kan kolla på:
Björklidenhus (har precis kommit med en ny serie också som i alla fall jag tycker verkar vara riktigt bra)
Eksjöhus Egna Hem-serie
Vårgårdahus Boserie
LB-hus Classic-serie
Ekeforshus Ekonomenserie
A-hus Basic-serie

På en del av serierna så har visserligen husen som jag kollat på kostat 2,25 miljoner men jag har sett att de kan vara dryga 400 000 billigare om man inte bor i Stockholm så man måste ringa och kolla med den lokala säljaren.

fick pris på en villa värsåsvilla sörbo förra veckan på 1714000 helt nyckelfärdig

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.