Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ska montera detta fristående handfat på en ekskiva i badrummet. Man skulle ju kunna limma fast det mot skivan men då kan man nog glömma att separera dom utan att något går sönder.
Andra alternativet jag kommer på är att limma in två lite större skruv, typ M8 med sexkantsskalle eller vad jag nu får ner i de två hålen som finns på undersidan och sedan bricka och mutter på andra sidan ekskivan.
Andra förslag?
En typ av gipsankare, liknande denna; fast byta ut skruven?
http://www.clasohlson.com/se/Takfäste/Pr212539000
Enda jag kom på sådär på rak arm..
Logga in
Skapa konto
http://www.clasohlson.com/se/Takfäste/Pr212539000
Enda jag kom på sådär på rak arm..
Tänk bara på att om du petar in dem så kanske du inte får ut dem heller! :x_kiM__ skrev:
Det finns ju en speciell typ av T-Bult som man använder till handfat - Men dom är väl mest för avlånga hål och för montage på konsoll.
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Medlem
· Östergötland
· 450 inlägg
Jag har en liknande skål som jag bytte skiva under förra helgen!!
Hade tagit lite silikon runt och sedan dragit ihop det med bottenventilen bara.. Satt stenhårt! Gick att sära dom men då lossnade lite av laminaten på skivan! Men som sagt skivan skulle ju ändå bytas
Hade tagit lite silikon runt och sedan dragit ihop det med bottenventilen bara.. Satt stenhårt! Gick att sära dom men då lossnade lite av laminaten på skivan! Men som sagt skivan skulle ju ändå bytas
Jag tänkte på det där med bottenventilen om man inte kunde dra fast med den genom skivan - Men tänkte att det måste ju vara en bottenventil med överfyllnadsskydd mot skålen typ denna; Och att då vatten skulle komma mot skivan...JoakimJohansson skrev:
Men sen slog det mig att den skålen kanske inte har en sådan lösning?
Medlem
· Östergötland
· 450 inlägg
Min skål har inget överfyllnadsskydd iallafall!! Ser inte ut som din har det heller då min såg väldigt snarlik ut underifrån!
Jag har ett handfat som är lite ojämt i botten så jag skruvade ner tre skruvar i skivan och använde dessa som justeringar. När jag fått allt bra så lade jag en ganska tjock silicinsträng under fatet och lade det på plats. Så no har jag ca 1-2 mm spalt så det är möjligt att få in en brytbladskniv.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Förslag på takbyte. Rådvill. 😱
Tak & Vind -
Takmonterad projektor i källaren (stream TV och Netflix) - förslag
HiFi, TV & Hembio -
Förslag på modell för köp av fristående kyl/frys, 200x60cm?
Vitvaror -
Förslag på lägre väggmonterad blandare till tvättställ?
Badrum -
Fjärrvärmeväxlare monterad i fristående garage?
Fjärrvärme & Gas