Hej,
Vi håller på att bygga om huset och måste komplettera med några fönster i takkupor och gavlar. Huset är från 1890 och har gamla två lufts 1+1 med spröjs i ytterbågen på bottenvåningen. Vi vill gärna ha samma stuk på övriga fönster.
Dvs trä fönster med fasta spröjs och kittfals ovs. Alltså, inga plast aluminium eller dylikt.
Nån som har förslag på bra fönster som inte kostar skjortan och ena skon?

mvh Njitnjau

Vi har köpt Elitfönsters ur serien Tradition. Helt i trä. Kopplade 2-glas fönster med fast spröjs i yttrebågen. Vi valde dessutom att få dem omålade så vi kunde måla dem själva med linoljefärg i den kulör vi ville.

De kostade ca 2700:- per fönster

skickar med en bild men den är sådär bra. Kolla på bloggen annars där finns fler bättre bilder.

Vi är jättenöjda. speciellt eftersom detaljerna känns genomarbetade och mittpost etc har frästa detaljer.

• badrumsfönster efter.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack,
Jag hittade faktisk jättefina fönster på byggmax som ser exakt likadana ut som elitfönsters motsvarande... Jag var o kollade på elitfönster först sen råkade vi kolla på byggmax hemsida...

Ett obehandlat dubbelkopplat två lufts med fasta spröjs i ytterbåge och kittfals i storlek 10x12 kostar 2095kr!!
Jag trodde först inte på det men när jag hade åkt dit o kollat så såg de jättebra ut!
Enligt min snickare kommer dessa ifrån en stor fönstertillverkare i norra Sverige... Typ; "Same shit different wrapping"

Vi får väl se, kanske desintegreras de och trillar de ur efter en säsong. Men jag tyckte att de såg väldigt bra ut.
Nu blir det rå linolja i några dar och sen målning med linoljefärg

Ja jag har oxå sett dem på Byggmax (fast jag har aldrig sett dem på riktigt bara i reklamblad). De är säkert inte sämre än Elitfönsters. Och priset är bra. Vi hade möjlighet att få mycket rabatt på våra fönster så för vår del blev de ändå billigare än Byggmax så vi letade inte så mycket mer!

Vi är jättenöjda med utseendet och om Byggmax ser exakt lika ut kommer säkert ni oxå bli det. Och linoljemålning gör en hel del för fönstret jämfört med färdigmålade/lackade blanka fönster.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.