1 342 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Förslag på färg till sekelskiftslägenhet
Måste bestämma mig för färgerna till en etta på 30 kv i sekelskifts stil. Ca 3 m i tak med stuckatur och vita lister runt dörrar och karmar.
Har varit inne på olika spår, först att måla väggarna i takfärg men tror det verkar roligare än vad det är i längden.
Nu är jag mer inne på någon klassisk, men fräsh/modern vit i stora rummet, och någon färg i hallen, kanske gult. Har ni några förslag på vita färger eller kombinationer?
Har varit inne på olika spår, först att måla väggarna i takfärg men tror det verkar roligare än vad det är i längden.
Nu är jag mer inne på någon klassisk, men fräsh/modern vit i stora rummet, och någon färg i hallen, kanske gult. Har ni några förslag på vita färger eller kombinationer?
nu har målarn varit här och grundat partier med vit oljefärg, wov med den starka arbetsbelysningen ser här ut som en konsthall (möblerna, golv etc är inklätt i beige papp vilket förstärker effekten
)
Får lust att måla hela altet i takfärg, och ljusgrått i hallen (liknande färg som spacklet).
Men hur är ett sådant rum till vardags?
jag antar dock att man kan reglera känslan i rummet väldigt mycket med ljuset.
Får lust att måla hela altet i takfärg, och ljusgrått i hallen (liknande färg som spacklet).
Men hur är ett sådant rum till vardags?
jag antar dock att man kan reglera känslan i rummet väldigt mycket med ljuset.
Produkter som diskuteras: "arbetsbelysningen"
Arbetsbelysning LED 800 laddbar Ansmann
Utmärkt för arbeten inom- och utomhus
555 kr inkl moms
Läs mer
Hej,
Det berör också på hur ljus/solig lägenheten är, Jag skulle undvika gula och för varma färger om rummet är soligt, och välja en kallare färg istället.
Personligen skulle jag välja tapet i rummet, och bara måla hallen.
/Abbe
Med takfärg menar jag kritvitt, så inga varma toner där.
Ett alternativet är att måla i S0500, dvs vitt med en grå brytning.
Tapeter ser jag ingen fördel med om man inte ska ha något speciellt mönster. Bredspackla och måla så får man helt släta och homogena vägger, vilket är rätt oslagbart imo.
Ett alternativet är att måla i S0500, dvs vitt med en grå brytning.
Tapeter ser jag ingen fördel med om man inte ska ha något speciellt mönster. Bredspackla och måla så får man helt släta och homogena vägger, vilket är rätt oslagbart imo.
Klicka här för att svara