Hej allesammans!
Sitter lite i klistret just nu och har skuldkänslor.
Lånade slagborr/skruvdragare av en polare för ett tag sedan efter att min lagt av. Efter en månads ständigt skruvande har gummit på handtaget blivit slitet och den har fått sig några repor här och där på själva höljet. Maskinen i övrigt fungerar klockrent, men det är det estetiska!
Nu känns det rätt pissigt att lämna tillbaka den i sådant här skick för jag själv hade inte varit särskilt glad i den omvända situationen.
Maskinen var i nyskick när jag fick den.
Det är en AEG BSB14G2. Eftersöker alternativ till en vettig lösning. Försökt hitta den, men det verkar vara utgående modell / har utgått och finns inte längre att köpa. Vad jag förstått har han pröjsat 1500-2000kr för den.
Ett alternativ jag funderat över är om jag ska byta höljet på den. Kostar ca 100-150 spänn. Vad säger ni andra? Har ni varit med om liknande eller har erfarenheter? Vad hade ni gjort?
Sitter lite i klistret just nu och har skuldkänslor.
Lånade slagborr/skruvdragare av en polare för ett tag sedan efter att min lagt av. Efter en månads ständigt skruvande har gummit på handtaget blivit slitet och den har fått sig några repor här och där på själva höljet. Maskinen i övrigt fungerar klockrent, men det är det estetiska!
Nu känns det rätt pissigt att lämna tillbaka den i sådant här skick för jag själv hade inte varit särskilt glad i den omvända situationen.
Maskinen var i nyskick när jag fick den.
Det är en AEG BSB14G2. Eftersöker alternativ till en vettig lösning. Försökt hitta den, men det verkar vara utgående modell / har utgått och finns inte längre att köpa. Vad jag förstått har han pröjsat 1500-2000kr för den.
Ett alternativ jag funderat över är om jag ska byta höljet på den. Kostar ca 100-150 spänn. Vad säger ni andra? Har ni varit med om liknande eller har erfarenheter? Vad hade ni gjort?
Allvetare
· Västra götaland
· 10 423 inlägg
Jag brukar använda våtservetter för "städbruk" för att göra rent det mesta, brukar funka bra på verktyg med .. lagom blöta, inget som påverkar plast, etc. etc. ....
Produkter som diskuteras: "bitssats"
Bitssats 19 delar FAST
Ett urval av bits
425 kr inkl moms
Läs mer
Köp en ny behåll den gamla. Om man skall göra så mycket jobb bör man köpa en egen. Jag hade blivit ganska trist om jag lånat ut en splitter ny maskin och fått tillbaka den med fula märken. Den kan ju faktiskt var sliten inuti även om du säger den funkar klockrent. (Därför lånar jag aldrig ut mina egna eller lånar andras verktyg)
Allvetare
· Västra götaland
· 10 423 inlägg
Tja, prata med din vän? Hade du lånat den av mig hade jag hellre fått tillbaka den repig än att någon tagit oskulden på skruvdragaren genom att öppna den ... 
Går det att köpa ett nytt "skal" så skicka med det bredvid i sådana fall ...
EDIT: Föv har jag en likadan skruvdragare, som jag misshandlat sen 2011. Funkar utmärkt fortfarande ...
Går det att köpa ett nytt "skal" så skicka med det bredvid i sådana fall ...
EDIT: Föv har jag en likadan skruvdragare, som jag misshandlat sen 2011. Funkar utmärkt fortfarande ...
Redigerat:
Nej, det är inte OK att låna en skruvdragare i nyskick och sedan lämna tillbaka den i avsevärt sämre skick. Så det är ju bra att du har "skuldkänslor"
Det enda rätta är att du berättar för din vän att det blev lite mer skruvande än vad som var tänkt från början och att du erbjuder att köpa loss den helt och hållet. Här kan antingen din kompis säga "Äsch, de där lilla spelar ingen roll" eller så säger han "OK, hehe de var som fan, kul att du gillade den, blir superbra med en ny!"
Eller så chansar du med att erbjuda dig byta plasten för 150kr. Men hade jag varit din kompis så hade jag tyckt du var sniken faktiskt, kanske inte hade sagt det rakt ut men jag hade fått en "åsikt" om dig. Det är ju inte en bil du har lånat som är mer eller mindre accepterat att laga upp än att köpa nytt för lite slitage, det här blir bara sniket liksom.
Det är ju en vanlig skruvdragare liksom, normalt sett lånar man inte dessa verktyg utan man äger en egen.
Det enda rätta är att du berättar för din vän att det blev lite mer skruvande än vad som var tänkt från början och att du erbjuder att köpa loss den helt och hållet. Här kan antingen din kompis säga "Äsch, de där lilla spelar ingen roll" eller så säger han "OK, hehe de var som fan, kul att du gillade den, blir superbra med en ny!"
Eller så chansar du med att erbjuda dig byta plasten för 150kr. Men hade jag varit din kompis så hade jag tyckt du var sniken faktiskt, kanske inte hade sagt det rakt ut men jag hade fått en "åsikt" om dig. Det är ju inte en bil du har lånat som är mer eller mindre accepterat att laga upp än att köpa nytt för lite slitage, det här blir bara sniket liksom.
Det är ju en vanlig skruvdragare liksom, normalt sett lånar man inte dessa verktyg utan man äger en egen.
Ja, alltså bara för att förtydliga det hela pga ordval och vissa antaganden från somliga. Jag vill naturligtvis ersätta killen, så antaganden om att jag på något sätt försöker komma undan detta kan vi lägga på hyllan direkt. I sådant fall hade jag inte ens brytt mig om att skriva på forumet. Varför jag efterfrågar alternativ är, precis som jag beskrivit i det inledande inlägget, just för att modellen verkar ha utgått och finns inte tillgänglig att köpa någonstans överhuvudtaget längre.
Känns som att det är dåligt utbud från AEG här hemma.
Då är det väl bara att ringa å säga "Tjena, du det blev lite mer skruvande än jag tänkt å det har blivit endel slitage på dragaren, jag tänkte köpa en ny till dig men modellen har utgått, har du lust att kolla på en ny skruvdragare i samma prisklass så köper jag den till dig och behåller din gamla själv"nzsc skrev:
Ja, alltså bara för att förtydliga det hela pga ordval och vissa antaganden från somliga. Jag vill naturligtvis ersätta killen, så antaganden om att jag på något sätt försöker komma undan detta kan vi lägga på hyllan direkt. I sådant fall hade jag inte ens brytt mig om att skriva på forumet. Varför jag efterfrågar alternativ är, precis som jag beskrivit i det inledande inlägget, just för att modellen verkar ha utgått och finns inte tillgänglig att köpa någonstans överhuvudtaget längre.
varför så komplicerat?
Köp en likvärdig. Det kan ju varit förra årets modell så kanske de bara ändrat modellbeteckning. Annars är väl det bästa att fråga utlånaren.nzsc skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 423 inlägg
AEG har bytt fäste på sina 14,4v batterier, det är därför ..nzsc skrev:
Har han fler verktyg med samma batterier? Isfl kanske han hellre har kvar sin gamla, då kanske han hellre får ett nytt annat verktyg. Om inte så spelar det väl ingen roll om de bytt batterisystem, endast positivt att få den nya modellen isfl ju.
En månads ihärdigt skruvande sätter ju sina spår...
En månads ihärdigt skruvande sätter ju sina spår...
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Förslag på vattenlås till golvvalopp
Badrum -
Behöver ett kit, med skruvdragare och slagskruvdragare. Förslag?
Verktyg & Maskiner -
Skruvdragare för 1000kr, bättre förslag än Hitachi ...?
Verktyg & Maskiner -
Förslag på bra skruvdragare?
Verktyg & Maskiner -
Objektiva förslag på skruvdragare?
Verktyg & Maskiner