3 118 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Förslag på åt vilket håll hörnskåp bör öppnas?
Medlem
· Stockholm
· 591 inlägg
Dörrar till enkelskåp förväntar sig en högerhänt person vara högerhängda, skåpet längst ut till vänster vänsterhängs och dubbeldörrar öppnas ju naturligt åt var sitt håll men vad gör man med dörrar till hörnskåp? De sitter ju både "längst till vänster" och "längst till höger" beroende på hur man ser det hela?
Funderar på att betrakta skåpen utifrån den längsta väggen (också den vägg som man direkt ser när man kommer in i köket). Hörnskåpsdörrarna (bänk och överskåp) blir då högerhängda vilket jag också tycker är bra för bänkskåpet som har en utdragbar inredning vilken riskerar att slå i dörren om denna är vänsterhängd).
Några förslag eller synpunkter? Hur har ni valt att göra??
Funderar på att betrakta skåpen utifrån den längsta väggen (också den vägg som man direkt ser när man kommer in i köket). Hörnskåpsdörrarna (bänk och överskåp) blir då högerhängda vilket jag också tycker är bra för bänkskåpet som har en utdragbar inredning vilken riskerar att slå i dörren om denna är vänsterhängd).
Några förslag eller synpunkter? Hur har ni valt att göra??
Redigerat:
Medlem
· Stockholm
· 591 inlägg
Tack för bra synpunkt - stämmer också med den hängning jag tänkt mig ur de andra aspekterna!
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vilket ftx-aggregat ska ersätta ett rexovent rdaa-1-4-1
Ventilation -
Kakel bänk för handfat - hur och i vilket material?
Badrum -
Luft/vatten pump förslag
Värmepumpar -
Hjälp med att tolka vattenprov - vilket filter?
Vatten & Avlopp -
Vilket lim för att limma knarrande plankgolv underifrån? (eller andra förslag)
Byggmaterial & Byggteknik