Hej,

Badrummet skulle ha tagit 4 veckor men nu har det tagit 8 veckor istället och de är inte klara! Vi har det skrivit på kontrakt att det skulle ta 4 veckor.

Kan man be om kompensation pga förseningen? Hur mycket?
 
Av det du skriver så antar jag att du inet har ett avtalat vitesbelopp vid försening i kontrkatet.

Då lite beroende på hur kontrkatet är utformat och vad förseningen beror på så har du rätt till veriiferade extrakostnader som beror på förseningen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.