jag fick vattenskada genom att vinden blåste upp takpapp i ett hörn och självfallet regnet fallit in
Folksam inte betalar en jotta efts jag har a.k basförsäkring
om jag hade som de säger stora försäkringen då jag hade fått betalt, nu vill de inte betala ens som blev förstörd inne i huset som innertak och isolering på vinden
kan söka ersättning för möbler som råkat ut för vatten, vet inte ens om det är lönt att skriva till dem?
Det ser ut som att just vid mitt hus det finns ngn sorts typ virvelvind för ett par år sen det var garagetakt som vinden blåst upp. Jag hade ett annat fb som har betalt reparationen utöver självrisken
Jag har gått över till Folksam för de har bra djurförsäkring
klart jag ska gå tillbaka till det tidigare fb -så var det också dags nu?
men vill höra åsikter vem som har råkat ut liknande och hos vilka fb?
tack!

Claes Sörmland
Det är lite standard för villaförsäkringar, att man inte är försäkrad mot dagvatten som tränger in utifrån. Vare sig det är genom taket som i ditt fall eller genom t ex källaren eller väggarna.

Som sagt, de flesta villaförsäkringar täcker inte för utifrån inträngande vatten. Det täcks i olika tilläggsförsäkringar, eller extra paket. Man får läsa villkoren.

H hempularen skrev:
Som sagt, de flesta villaförsäkringar täcker inte för utifrån inträngande vatten. Det täcks i olika tilläggsförsäkringar, eller extra paket. Man får läsa villkoren.
ok, tack för svar

C
Däremot täcks väl stormskada normalt? Om man kan få det till det...

• Gilla
hempularen och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.