Hej!

Målade om garage/förråd och insåg att gamla förrådsdörren inte är vacker/börjar ge upp.

Kollade lite och hittade en dörr på byggmax som matchade ytterdörrarna på huset
Denna: https://www.byggmax.se/varmförrådsdörr-funkis-grundmålad-p6201064

Beställde och fick den levererad, svärfar tog emot då vi var på semester, när han öppnar plasten för att kolla den ser han märken från spännband på lastbilen. 1-2 mm djupa på både dörrkarm, dörrblad och runt fönstret.

Reklamerar till byggmax kundtjänst och får svaret att det kan jag använda slippapper till att få bort!

Tycker väl att det var ett väldigt korkat svar och tyckte dom borde komma med bättre lösning, fick då detta till svar:

Hej,

Man behöver slipa o spackla en grundmålad dörr annars blir det inget bra resultat vi kommer därför inte att skicka en ny artikel. Vi beklagar verkligen att det blivit märken på er dörr och vill erbjuda er ett presentkort på 150 SEK, vänligen återkom med adress dit presentkortet ska skickas om ni önskar detta.

Jag önskar en fortsatt bra dag! / I wish you a good day!
Med vänlig hälsning / With kind regards

Det står ingenstans vad jag kan se på produktskadelagen att detta behöver göras, i min värld så behöver en grundmålad dörr endast målas.

Jag är inte något proffs på något sätt men är jag så fel ute?

Ska jag alltså behöva slipa och spackla en nyinköpt grundmålad dörr?

Bättre att använda ångerrätten och skicka tillbaks den och gå till den lokala bygghandeln och köpa en riktigt, dyrare dörr?

D09
Jag hade lämnat tillbaka dörren :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.