8 366 läst ·
17 svar
8k läst
17 svar
Förkyld av korsdrag?
"En annan drabbad "Micro skrev:Moving har du övriga problem med nacken också ?? Typ förslitningar , whiplash skada eller något ??
Tänkte på att du inte tål kylan mot nacken... Har själv nackskada och ibland får jag samma symtomer av kylan / korsdrag men oftast är det när nacken mår som sämst och är irriterad , fast jag tål ac kylan utan problem.
Vi har köksfläkt och gamla kanaler i skorstenen från varje rum, men frun är aktiv och varm, öppnar allt då vi andra slöar så får vi ta på oss istället. Var samma på Gotland i nästan ny stuga. Tvättstugan har en också.Jonatan79 skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 157 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 157 inlägg
Nackspärr får man för att man spänner delar av kappmuskeln som sitter från nacken och ner mot skulderbladen. Det är lätt att göra det om man tycker att det känns kallt där, framför allt om man tidigare har haft nackspärr. Gör avslappningsövningar för nacken ofta, t ex upprepa några gånger att lyfta axlarna mot öronen och slappna sen av så att axlarna ramlar ner, även att vrida huvudet åt sidorna är bra och en del andra rörelser som inte är så lätta att beskriva i ord. Det hjälpte mig när jag hade muskelinflammation i samma muskel och gick till läkare och sjukgymnast.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden