2 633 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Förkorta loftsäng – går det?
Jag ska köpa en loftsäng i trä till min son, men problemet är att platsen där sängen ska stå bara tillåter att sängen är 204 cm. Alla loftsängar jag har hittat har minst 207 i yttermått. Frågan är då: går det att på egen hand förkorta en färdig loftsäng några centimeter, t ex denna https://jysk.se/sovrum/vaningssang-...xa-z-F__8H4tABACPtkLTgRh2UF__unEaAl-wEALw_wcB
Eller är det alldeles för svårt för en amatör som jag själv?
Eller är det alldeles för svårt för en amatör som jag själv?
Beror på hur händig du upplever dig.
Min tolkning av instruktionen så skulle en normalhändig person med hjälp av en skruvdragare, bättre handsåg, bågfil och lite borr kunna korta ner de längsgående brädorna och borra nya hål i dom.
Min tolkning av instruktionen så skulle en normalhändig person med hjälp av en skruvdragare, bättre handsåg, bågfil och lite borr kunna korta ner de längsgående brädorna och borra nya hål i dom.
Madrassen och ribbotnet är troligtvis 200cm, så de passar nog inte om du kapar 5cm.
Om sängen står mot väggar så kan du kanske ta bort en eller båda kortsidor och fästa direkt mot väggen? Då sparar du några cm.
Det finns också 190cm loftsängar att köpa.
Om sängen står mot väggar så kan du kanske ta bort en eller båda kortsidor och fästa direkt mot väggen? Då sparar du några cm.
Det finns också 190cm loftsängar att köpa.
Tilman skrev:
Jag skulle sätta upp en regel på väggarna för kortändarna på sängen och lägga dit en resårbotten. Har gjort det och kan ta bilder senare om det är intressant
Klicka här för att svara